قیمت پیشنهادی املاک تا ۵ سال ساخت



مشاوران املاک در مناطق مختلف پایتخت عنوان می‌کنند حجم اندکی از معاملات در حال انعقاد در بنگاه‌های سطح شهر به آپارتمان‌های کمتر از ۵ سال ساخت اختصاص دارد.

به گزارش دنیای اقتصاد،به گفته آنها یکی از مهم‌ترین دلایل تمایل کمتر متقاضیان به خرید این گروه از آپارتمان‌های مسکونی قیمت پیشنهادی مالکان است.

 

آمارهای رسمی از تحولات بازار مسکن نشان می‌دهد سهم این گروه از واحدهای مسکونی از مجموع معاملات منعقد شده نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است. گزارش رسمی بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در یک ماه ابتدایی تابستان امسال حاکی از آن است که از مجموع ۴ هزار و ۷۹۰ واحد مسکونی معامله شده در این یک ماه، واحدهای نوساز تا ۵ سال ساخت، با سهم ۲/ ۴۰ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند، این در حالی است که سهم این گروه از واحدهای مسکونی در مقایسه با تیرماه سال گذشته معادل ۶/ ۳ درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزوده شده است.

 

این گزارش نشان می‌دهد گروه سنی ۶ تا ۱۰ سال ساخت واحدهای مسکونی در سال گذشته ۸/ ۱۶ درصد از مجموع معاملات تیرماه را داشته‌اند اما این سهم در سال جاری در همین بازه زمانی به ۱/ ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است. در عین حال سهم آپارتمان‌های با سن ۱۶ تا ۲۰ سال در سال جاری به ۱۶ درصد از مجموع معاملات انجام شده رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ واحد درصد افزایش داشته است. همین‌طور سهم واحدهای مسکونی با سن بیش از ۲۰  سال نیز از مجموع معاملات انجام شده از ۴/ ۱۰ درصد در تیرماه پارسال به ۱۲ درصد در تیرماه سال جاری رسیده است.

 

در جدول نبض بازار امروز فایل‌های نوساز تا ۵ سال ساخت ارائه شده که ممکن است قیمت پیشنهادی عنوان شده برای برخی از آنها بیش از میانگین قیمت منطقه و همین‌طور قیمت‌های پیشنهادی عنوان شده برای آپارتمان‌های مشابه باشد.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,قیمت مسکن

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------