آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

ربیعی: یارانه ثروتمندان قطع می‌شود



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,ربیعی
سخنگوی دولت گفت:‌ یارانه 700 تا 800 هزار نفر که درآمد بالای میلیاردی در سال دارند قطع می‌شود. 

به گزارش فارس، علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت درباره آخرین تصمیمات برای قطع یارانه ثرونمندان اظهار داشت: یارانه حدود 700 الی 800 هزار نفر که درآمد بالای میلیاردی در سال دارند قطع می‌شود. برای شناسایی این افراد کار دقیقی انجام شده است و مجموعه‌ هزینه‌هایی که دارند و شاخص‌های همچون خودرو، مسکن و هزینه‌های خانوار مدنظر قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: من آمار دقیق افرادی که یارانه آنها قطع خواهد شد را در اختیار رسانه ها قرار می‌دهم اما قطع یارانه‌ها قطعا شامل طبقات متوسط و پایین نمی‌شود و عدد 30 میلیون نفر مدنظر ما نیست.  اجرای تصمیم مجلس به زمینه‌های اجتماعی نیاز دارد و الان زمینه برای قطع یارانه سه دهک فراهم نیست.

 

سخنگوی دولت با اشاره به این که حذف یارانه ثروتمندان از اول مهر اجرایی  می‌شود تصریح کرد: من مجددا تاکید می‌کنم طبقات متوسط مطمئن باشند  که ما تصمیم غلطی نمی‌گیریم که تاثیر منفی بر درآمد آنها داشته باشد پایگاه اطلاعاتی ایرانیان بسیار دقیق بوده و اطلاعات دقیقی در آن ثبت شده است و  با آرامی در این زمینه حرکت کردیم.

 

سخنگوی دولت با بیان اینکه تصمیم گرفته شد ۳۰۰ میلیون یورو از ذخیره صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات در اختیار بانک مسکن قرار بگیرد که وزارت راه و شهرسازی برای جاده و ریل اتصال چابهار به شبکه ملی هزینه خواهد کرد و پیش‌بینی ما این است که اشتغال مناسبی را در منطقه به وجود خواهد آورد و می‌تواند حمل و نقل و اشتغال را رونق ببخشد.

 

ربیعی افزود: میزان خریدهایی که از روسیه و صادراتی که به آنها داریم سامان بیشتری پیدا کرده است و تلاش داریم که مبادلاتمان با ترکیه را هم بیشتر کنم که امیدواریم دولت ترکیه هم بتواند شرایطی را برای نظام بانکی فراهم کند تا بتوانیم تبادلات بیشتری داشته باشیم؛ تمایل ما به حضور شرکت‌های ایرانی به آنجا نیز وجود دارد.

 

وی درباره سفر رئیس‌جمهور به ترکیه، گفت: بنابر گزارشی که‌ آقای رئیس‌جمهور دادند بحث‌هایی که درباره سوریه بین سه کشور شکل گرفته، مقدمات تدوین قانون اساسی را داده‌اند منتها پیچیدگی‌های زیادی دارد که باید تمهیداتی برای آن اندیشیده شود. همچنین اتفاق نظر برای خروج آمریکا از سوریه نکات مهم اجلاس سه جانبه بوده و سفر موفقی هم بود.

 

علی ربیعی در مورد مذاکرات با طالبان گفت: موضوع مذاکرات تا به اتمام نرسد مورد بحث ما نیست اما آنچه که برای ما مسلم است، جلوگیری از برادرکشی در افغانستان است که اگر ما بتوانیم در منطقه آن را کاهش بدهیم به نفع صلح و امنیت منطقه است.

 

وی تصریح کرد: مهم‌تر از همه این است که بهانه‌ حضور ایالات متحده آمریکا و همپیمانانش در منطقه را می‌توانیم کاهش دهیم. به هر حال در صحبت کردن با هر گروهی که بتواند به آرامش منطقه و کشور همسایه افغانستان کمک کند دریغ نخواهیم کرد و از ظرفیت‌های خودمان برای ایجاد آرامش حتما استفاده خواهیم کرد و این مذاکرات حتما به نفع دولت و ملت افغانستان است.

 

سخنگوی دولت با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی را به هیات وزیران ارائه کرد که بر اساس آن در سه ماهه اول رشد تولید و سرمایه اقتصادی‌مان بدون نفت مثبت شده است و بخش کشاورزی رشد بسیار خوب ۶.۵ درصدی داشته است، گفت: اهمیت این موضوع آنجاست که در سه ماهه آخر سال گذشته بخش کشاورزی سه واحد منفی بود و اکنون رشد خوبی داشته که البته می‌توانسته ۹.۵ درصد باشد.

 

وی ادامه داد: در بخش صنعت و معدن نیز خوشبختانه از رشد منفی خارج شدیم و درست است که در حال حاضر صفر است اما از حالت منفی خارج شده است. در این حوزه ۹ واحد رشد منفی داشتیم که عدد قابل توجهی است و صفر شدن آن علامت بسیار خوبی در رشد اقتصادی بدون نفت‌مان محسوب می‌شود.

 

سخنگوی دولت در ادامه توضیحات خود درباره حذف یارانه بگیران اظهار داشت: همان طور که اطلاع دارید بر اساس مصوبه مجلس  شورای اسلامی در بودجه سال 1398 ،دولت موظف به حذف یارانه سه دهک درآمدی شده است. به منظور تحقق و اجرای این قانون در شهریور امسال،کمتر از 200 هزار خانواده، جزو خانوارهای پردرآمد شناسایی شده و یارانهنقدی به حسابشان واریز نخواهد شد .

 

وی درباره مبنای شناسایی و حذف گرو ههای پردرآمد تاکید کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های مربوطه خانوارهای ایرانی بر اساس تمامی اطلاعات ثبتی مانند مسافر‌تهای خارجی، خودروهایی که فرد دارد، نوع شغل، کارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجام شده ، دارایی‌های مختلف و کلیه اطلاعاتی که بر روی کد ملی فرد ثبتشده دهک‌بندی شده‌اند. یعنی از گروه‌های کم درآمد تا پردرآمد دسته بندی می‌شوند.

 

ربیعی خاطر نشان کرد: بر اساس مجموعه شاخص‌های مختلف، گروه‌های پردرآمد شناسایی شده‌اند و از بین این گروه‌ها در شهریورماه تنها به میزان همان عدد اعلام شده ، یارانه این افراد حذف شده است. اطلاع‌رسانی به سرپرستان خانوارهایی که یارانه شان حذف شده است به شرح ذیل انجام شده و

می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد به منظور برقراری یارانه‌شان را انجام دهند.

 

وی اضافه کرد: ابتدا به این افراد پیامک زده می‌شود. هموطنان عزیز در دریافت پیامک به این نکته توجه داشته باشند. پیامک حتماً با سربرگ یارانه ارسال خواهد شد. اطلاع رسانی از طریق شماره نادرستاست و بالای صفحه باید به انگلیسی کلمه یارانه Yarane نوشته شده باشد. افراد بعد از دریافتپیامک می‌توانند به پیشخوان خدمات الکترونیک دولت مراجعه کنند. تاریخ مراجعه هم در پیامکمشخص شده است.

 

 

سخنگوی دولت تاکید کرد: در کشور حدود 6 هزار دفتر پیشخوان وجود دارد و افراد می‌توانند به هر یک از این دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. در هنگام مراجعه اولاً با همان شماره همراهی که به افراد پیامک زده شده باید مراجعه کنند و همان موبایل و پیامک را باید به پیشخوان دولت ارائه دهند.

 

وی ادامه داد: ثانیا در هنگام مراجعه ،کارت ملی معتبر، شناسنامه ، گذرنامه و گواهینامه که جزءکارتهایشناس ایی معتبر است باید همراه باشد. ثالثاً در پیشخوان دولت یک فرم رضایتنامه به افراد داده می‌شود مبنی بر اینکه دولت اجازه دارد به کلیه اطلاعات مالی و بانکی آنها دسترسی پیدا کند. این رضایتنامه را به دقت مطالعه و به پیشخوانتحویل دهند.

 

ربیعی اضافه کرد:‌از طرف پیشخوان یک کد رهگیری به موبایلی که به نام سرپرست خانوار است ارسالمی‌شود. افراد باید کاملاً دقت کنند که تنها سرپرست خانوار یارانه بگیر باید به پیشخوان مراجعه کند وحتماً با شماره همراهی که به نام خود سرپرست ثبت شده حضور یابند. بنابراین اگر با موبایل فرد دیگری مراجعه کنند برای پیشخوان قابل قبول نیست.

 

وی ادامه داد: بعد از دریافت کد پیگیری ، افراد باید به سامانه yaraneh.mcls.gov.ir مراجعه کنند که در آن سامانه کد رهگیری و کدملی را وارد کنند .درصورتی که نسبت به این مورد درخواست بررسی مجدد وجود داشته باشد، افراد می‌توانند درخواست خود را در حداقل 200 کلمه در همان سامانه درج کنند و پس از بررسی، نتیجه ی آن به شماره تماسشان ارسال خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------