آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

جزئیات ریزش پاییزی یارانه ثروتمندان



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , یارانه
پرداخت یارانه نقدی پس از یکصد و سه مرحله وارد دور جدیدی شده است و بنابر اعلام «علی ربیعی» سخنگوی دولت در مرحله بعد ۲۰۰ هزار خانواده از لیست یارانه‌بگیران حذف می‌شوند، البته این اقدام با پیامک به سرپرست خانوار اطلاع‌رسانی می‌شود. 

سرانجام پس از ۹ سال از قانون اجرای هدفمندی یارانه‌ها با پایان تابستان و پرداخت یکصد و سومین مرحله، بنا به گفته مسئولان، فصل جدیدی در پرداخت یارانه نقدی خانوار رقم می‌خورد و با شروع پاییز حذف دهک‌های بالای درآمدی نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

نخستین مرحله از پرداخت یارانه نقدی آذرماه ۱۳۸۹ پرداخت شد و تا کنون یکصد و سه مرحله یارانه به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان در پایان هرماه به حساب سرپرست خانوار واریز شده است.

 

دولت ماهانه ۳۴ هزار میلیارد ریال یارانه پرداخت می‌کند که حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال آن از محل افزایش قیمت‎‎ حامل‌های انرژی غیر از برق، تأمین و بقیه بر اساس قانون از بودجه عمومی برداشت می‌شود.

 

بنابراین در این سال‌ها حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه بنابر دلایل مختلف محقق نشد و سرانجام هیات وزیران در جلسه شانزدهم تیرماه امسال به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور (با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، نفت، نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و به استناد بند (ب)

 

تبصره (۱۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی این تبصره را با هدف تعیین منابع و مصارف یارانه تصویب کرد.

 

براساس این آئیننامه، دولت موظف است با استفاده از تمام بانک‌های اطلاعاتی در اختیار، نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران اقدام کند.

 

«محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوازدهم شهریورماه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت:  شناسایی سه دهک‌ بالای درآمدی سخت است و ما با دقت و وسواس کامل این کار را انجام می‌دهیم.

 

«علی ربیعی» سخنگوی دولت نیز ۲۷ شهریورماه جاری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره روند حذف یارانه ثروتمندان، گفت: براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها در شهریور امسال، کمتر از ۲۰۰ هزار خانواده، جزو خانوارهای پردرآمد شناسایی شده و یارانه نقدی به حسابشان واریز نخواهد شد.

 

وی درباره مبنای شناسایی و حذف گروه‌های پردرآمد، گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و آئین نامه‌های مربوطه، خانوارهای ایرانی بر اساس تمام اطلاعات ثبتی همچون مسافرت‌های خارجی، خودروهای شخصی، نوع شغل، معاملات انجام شده و دارایی‌های مختلف و اطلاعاتی که بر روی کد

 

ملی فرد ثبت شده دهک بندی شده‌اند، یعنی از گروه‌های کم درآمد تا پردرآمد دسته‌بندی می‌شوند.

 

به گفته سخنگوی دولت، اطلاع‌رسانی به سرپرستان خانوارهایی که یارانه شان حذف شده است بوسیله پیامک انجام می‌شود و افراد چنانچه اعتراض داشته‌باشند باید به دفاتر پیشخوان خدمات الکترونیک دولت مراجعه کنند.

 

وی تاکید کرد: پیامک حتما با سربرگ یارانه ارسال خواهد شد و اطلاع رسانی از طریق شماره نادرست است و بالای صفحه باید به انگلیسی کلمه یارانه (Yarane) نوشته شده باشد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------