تورم در غذا ۶۲.۶درصد شد/ رشد ۸۰درصدی قیمت گوشت+جدول



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , تورم
مرکز آمار ایران جزییات تغییرات قیمت ۱۲ گروه اصلی کالایی و مصرفی خانوار در شهریورماه ۹۸ را اعلام کرد. 

 به گزارش تسنیم،  براساس گزارش مرکز آمار، شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور 181.7 گزارش شده که در دوازده ماه منتهی به شهریور 98 نسبت به دوره مشابه سال قبل، 42.7 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 35 درصد افزایش داشته است.

 

همچنین طبق گزارش تهیه‌شده شاخص قیمت کالاها در 12 ردیف به‌تفکیک اعلام شده که بر این اساس، شاخص قیمتی خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در شهریورماه نسبت به ماه مشابه سال قبل 46 درصد و دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل 62.6 درصد رشد داشته است.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , تورم

دخانیات نیز در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته 99.2 درصد رشد داشته و در مقایسه با ماه مشابه سال قبل نیز 21.8 درصد افزایش نشان می‌دهد. در بخش پوشاک و کفش نیز رشد قیمت کالاها را شاهد بودیم به‌گونه‌ای که در مقایسه شهریورماه سال جاری با ماه شهریورماه سال 97، شاخص قیمت پوشاک و کفش رشد 47.2درصدی داشته و در دوازده ماه منتهی به شهریور 98 نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز افزایش 99.2درصدی داشته است.

 

بخش مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها نیز در دوازده ماه منتهی به شهریور نسبت به دوره مشابه سال قبل، 23.5 درصد رشد داشته و در مقایسه شهریورماه امسال با ماه مشابه سال قبل 24.1 درصد افزایش نشان می‌دهد. لازم به ذکر است گروه‌های عمده «خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها»، «دخانیات»، «حمل‌ونقل» و «ارتباطات» در شهریور ماه سال جاری نسبت به مردادماه کاهش قیمت داشته‌اند.

 

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «نوشیدنی‌ها» (انواع چای خارجی باز، بسته و چای کیسه‌ای) و گروه «لبنیات و تخم‌مرغ» است. در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» گروه «مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها» (اجاره‌بها) و گروه «آموزش» (شهریه دانشگاه) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین گروه «سبزیجات» (لوبیاسبز، سیب‌زمینی، هویج‌فرنگی و گوجه‌فرنگی) و گروه «میوه و خشکبار» نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته است. در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» گروه «حمل‌ونقل» (انواع اتومبیل سواری) و گروه «ارتباطات» (تلفن همراه) نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته است.

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------