ضرورت هوشیاری صنعت نفت در برابر تهدیدهای سایبری



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , صنعت نفت
وزیر نفت در پیامی با تبریک روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی تاکید کرده که همه شرکت‌ها و تاسیسات صنعت نفت در شرایطی که تحریم‌ها صنعت نفت را نشانه گرفته است، در برابر تهدیدهای فیزیکی و سایبری هوشیاری کامل داشته باشند. 

وزیر نفت در این پیام آورده است که رشادت آتش‌نشانان صنعت نفت در هفتمین روز مهرماه سال ۱۳۵۹، مقارن با نخستین روزهای دفاع مقدس، نماد درخشان پایمردی و از خودگذشتگی کارکنان خدوم و وظیفه شناسی این صنعت در حفاظت از تاسیسات است و این روحی ارزشمند در برهه‌های مختلف و دشوار این صنعت چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن متجلی است.

 

زنگنه در ادامه گفته که همکاران عزیز، تحریم‌های ظالمانه دشمنان در یک جنگ تمام عیار اقتصادی، صنعت نفت را که پیشران و محرک اقتصاد کشور است، نشانه گرفته و شرایطی خاص را رقم زده است. در این شرایط لازم است در همه شرکت‌ها و تاسیسات صنعت نفت، هوشیاری کامل در برابر تهدیدهای فیزیکی و سایبری ایجاد و تمهیدات مدیریتی، فنی و عملیاتی لازم برای حفاظت از تاسیسات و سرمایه‌های فیزیکی، ارتقای تاب‌آوری و پایداری در زنجیره ارزش از بالادست تا پایین‌دست صنعت نفت به صورت یکپارچه و باتوجه ویژه به رویکردهای پیشگیرانه ایمنی و کنترل‌های دقیق عملیاتی، اتخاذ شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت توجه همه شرکت‌ها و تاسیسات تابعه صنعت نفت با سرلوحه قرار دادن مفاد شیوه‌نامه ابلاغی مدیریت شرایط اضطراری در صنعت نفت و رویه‌ها و شیوه‌نامه‌های تکمیلی مرتبط، تاکید کرده که تدابیر لازم به‌منظور آمادگی کامل برای مواجهه با وضعیت‌های اضطراری و به حداقل رساندن هرگونه صدمه و آسیب به کارکنان، تاسیسات و جامعه محلی را با محوریت اصلی فرماندهی واحد به کار گیرند.

 

زنگنه در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی یکایک کارکنان صنعت نفت، از مدیران همه شرکت‌ها و واحدهای صنعت نفت اعم از دولتی و غیردولتی خواسته تا با بهره‌گیری از توانمندی‌های ارزشمند سرمایه انسانی، تدابیر و اقدام‌های لازم را برای تحقق موارد فوق به‌کار گیرند.

 

 

  ایرنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------