آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

وضعیت بازار آپارتمان‌های کوچک‌متراژ در تهران



آپارتمان‌های کوچک‌متراژ موجود در بازار املاک تهران در حال حاضر عمدتا میانسال و ۱۰ سال ساخت به بالا هستند.

به گزارش  دنیای اقتصاد ، بازار آپارتمان‌های کوچک‌متراژ تا حداکثر ۶۰ مترمربع در تهران به لحاظ سن بنا تقریبا از املاک نوساز یا حتی تا پنج سال ساخت خالی است و جز موارد نادری از این گروه سنی که نزد بنگاه‌ها فایل شده‌اند، نمی‌توان به یافتن آپارتمان نوساز یا تازه‌ساز کوچک‌متراژ امید بست. در عوض واسطه‌های ملکی می‌گویند در چند روز اخیر بر تعداد آپارتمان‌های با سن بنای ۱۵ سال و بیشتر در گروه املاک کوچک‌متراژ افزوده شده است. بررسی فایل‌های موجود در موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی و تحقیق میدانی از مشاوران املاک حاکی از این است که اخبار مربوط به پرداخت تسهیلات مسکن از محل اوراق «تسه» به آپارتمان‌های تا ۲۵ سال ساخت سبب شده مالکان نسبت به فروش ملک خود در سرمای فعلی بازار امیدوار شوند و آپارتمان‌های قدیمی خود را دوباره برای فروش نزد بنگاه‌ها فایل کنند.

 

حدود یک هفته قبل بود که دستورالعمل پرداخت تسهیلات از محل اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن (تسه) به آپارتمان‌های تا ۲۵ سال ساخت توسط بانک عامل بخش مسکن ابلاغ شد. این ابلاغیه در حالی صادر شد که پیش از این سقف سنی استفاده از حداکثر وام اوراق قابل پرداخت به متقاضیان مسکن ۲۰ سال بود. پس از گذشت یک هفته از انتشار اخبار این رخداد به تدریج ردپای افزایش فایل‌های با سن بنای ۲۰ سال در تمام گروه‌های سنی املاک در بازار مسکن مشهود شده است.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,بازار آپارتمان‌

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------