چین نرخ برخی تعرفه های آمریکا را نصف کرد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,تعرفه های آمریکا
با وجود افزایش تنش ها میان آمریکا و چین بر سر کرونا، پکن اعلام کرد نرخ تعرفه های اضافی خود در مورد برخی از کالاهای وارداتی از آمریکا را ۵۰ درصد کاهش می دهد.

به گزارش ایرنا کمیسیون تعرفه گمرکی شورای دولتی چین روز پنجشنبه اعلام کرد چین از ۱۴ فوریه با هدف ترویج توسعه سالم و پایدار روابط اقتصادی و تجاری چین و آمریکا، تعرفه های اضافی برخی محصولات آمریکایی به ارزش حدود ۷۵ میلیارد دلار را نصف خواهد کرد.  

 

بر این اساس، نرخ تعرفه برای محصولات آمریکایی که قبلاً از اول سپتامبر ۲۰۱۹ تعرفه ۱۰ درصدی بر آنها اعمال شده بود ۵ درصد و کالاهایی هم تعرفه آنها ۵ درصد بود ۲.۵ درصد خواهد بود.

 

در این اطلاعیه آمده است چین و ایالات متحده آمریکا فاز نخست توافق نامه تجاری را با هدف اعتماد به نفس بازار و رشد اقتصادی جهانی تقویت می کنند.

 

رئیس جمهوری آمریکا و نماینده جمهوری خلق چین پس از یکسال کشمکش تعرفه‌ای، فاز نخست توافق تجاری دو جانبه را اواخر دی ماه سال جاری امضا کردند.

 

بخشی از این توافق چین را مجبور می کند که نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار کالا از آمریکا خریداری کند که ۷۵ میلیارد دلار آن اقلام تولیدی است و مابقی شامل خرید اقلام کشاورزی و تولیدات انرژی و کالاهای خدماتی است.

 

از این مبلغ چین ۵۰ میلیارد دلار برای خرید تولیدات انرژی،  ۴۰ میلیارد دلار برای خرید محصولات کشاورزی و ۴۰ میلیارد دلار برای خدمات اختصاص می دهد این خریدها در یک دوره دو ساله انجام خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------