چرا کار و بار موبایل‌های قراضه سکه شد؟



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, موبایل‌
نوسانات نرخ ارز بازار بسیاری از تلفن های همراه از رده خارج را بار دیگر داغ کرده و با قیمت های بالایی به فروش می رسند. 

به طور معمول با عرضه مدل‌های به روزتر از تلفن همراه، سایر مدل‌های قدیمی با افت قیمت مواجه می‌شوند، رویه‌ای که طی دو سال گذشته خلاف این قاعده را تایید می‌کند.

 

با جهش قیمت ارز در سال ۹۶ قیمت بسیاری از کالا و خدمات رشد شتابانی کرد، این افزایش قیمت به بازار لوازم برقی به ویژه تلفن همراه نیز تسری پیدا کرد به گونه‌ای که بسیاری از مدل‌های قدیمی و از رده خارج تلفن همراه با قیمت گزافی به فروش می‌رسد.

 

این افزایش قیمت ناشی از جهش ارزی در حالی صورت می‌گیرد که در دی ماه امسال نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تلفن همراه وارد کشور شد با این وجود قیمت این کالا تغییر چندانی نداشته است.

 

قیمت تلفن همراه تابعی از قیمت ارز است

محمدرضا عالیان سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل با اشاره به قیمت گذاری تلفن همراه در کشور اظهار کرد: قیمت تلفن همراه تابعی از قیمت ارز است و با نوسانات نرخ ارز شاهد بالا و پایین شدن قیمت این کالای استراتژیک هستیم.

 

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی در عدم کاهش قیمت تلفن همراه که مدل جدیدتر آن به بازار آمده همین نوسانات نرخ ارز است، در برخی از فصول سال تولیدکنندگان تلفن همراه برای فروش مدل‌های پایین‌تر اقدام به ارائه تخفیف برای فروش محصول می‌کنند.

 

وی افزود: به دلیل تحریم‌های بین المللی، امکان خرید کالا به صورت مستقیم از نمایندگی وجود ندارد به همین دلیل بسیاری از تخفیف‌ها و گارانتی‌های تعویض شامل خریدهای ایران نمی‌شود.

 

عالیان بیان کرد: برخی از فروشندگان ایرانی برای افزایش سهم خود از فروش تلفن همراه اقدام به ارائه خدماتی از قبیل تعویض تلفن همراه تا یک هفته می‌کنند که این موضوع ارتباطی به کارخانه تولید تلفن همراه ندارد.

 

میزان 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------