کرونا جلسه دستمزد کارگران را تعطیل کرد/حاضریم جلسه در قرنطینه برگزار شود



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,دستمزد کارگران
نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان این‌که علی‌رغم درخواست تشکیل جلسه دستمزد سال ۱۳۹۹ همچنان منتظر ارسال دعوت‌نامه‌ها هستیم، گفت: اگر به دلیل کرونا و رعایت مسائل بهداشتی برگزاری جلسه دستمزد به تعویق افتاده، آمادگی داریم حتی در حالت قرنطینه و در یک کمپ جداگانه به بحث دستمزد کارگران ورود کنیم. 

ناصر چمنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قرار بود هفته گذشته جلسه بررسی دستمزد کارگران تشکیل شود که تحت تاثیر سایه کرونا این اتفاق نیفتاد، پس از آن به معاونت روابط کار پیشنهاد کردیم که با توجه به زمان کمی که تا پایان سال باقی مانده، کمپ جداگانه‌ای را با رعایت شرایط و نکات بهداشتی پیش‌بینی کنند تا به مقوله‌ی دستمزد کارگران ورود کنیم و حتی حاضریم برای تعیین دستمزد در شرایط قرنطینه به سر ببریم.

 

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره‌ی احتمال لغو جلسات دستمزد کارگران به دلیل شیوع ویروس کرونا و موکول شدن آن به بعد از عید، اظهار کرد: چند سال قبل این اتفاق افتاد، اما پایه حقوق کارگران را ۲۹ اسفندماه مشخص و نهایی کردیم فقط تعیین سایر سطوح مزدی به بعد از تحویل سال موکول شد.

 

چمنی با بیان این‌که موکول شدن جلسات تعیین دستمزد به فروردین‌ماه تبعات بسیاری دارد، خاطر نشان کرد: بسیاری از بنگاه‌ها، شرکت‌ها حتی بیمه‌ها تحت تاثیر مصوبه دستمزد هستند. اگر نتوانیم دستمزد را مشخص کنیم آن طرف سال دچار مشکل می‌شویم.

 

وی در پایان تشکیل هرچه سریع‌تر جلسه تعیین دستمزد را خواستار شد و گفت:‌ سال گذشته این موقع در مورد درصد افزایش حداقل حقوق بحث می‌کردیم ولی امسال حتی یک جلسه رسمی در خصوص بحث دستمزد برگزار نشده و مذاکره جدی میان نمایندگان کارگری و کارفرمایی و دولت صورت نگرفته است، لذا از معاونت روابط کار می‌خواهیم با درخواست برگزاری هرچه سریع‌تر جلسه دستمزد سال ۱۳۹۹ با پیش‌بینی تدابیر لازم کرونایی موافقت کند.

 

به گزارش ایسنا، در حالی که به پایان سال ۱۳۹۸ تنها ۱۲ روز باقی مانده شورای عالی کار هنوز به مذاکرات جدی دستمزد سال آینده کارگران ورود نکرده است. کمیته دستمزد شورای عالی کار در هفته‌های گذشته هزینه سبد معیشت کارگران را چهار میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------