آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

آغاز تعدیل نیرو در شرکت های بزرگ؛ از شرکت های هواپیمایی تا گردشگری!



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, شرکت‌های هواپیمایی آمریکا
از آنجا که تقاضا برای مسافرت‌های هوایی به دنبال شیوع ویروس کرونا در جهان به شدت کاهش یافته است، شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی در تلاش هستند تا هر چه سریع‌تر نیروهای خود را کاهش دهند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، اقدامات شرکت‌های هواپیمایی آمریکا حاکی از آن است که آنها امید ندارند به این زودی‌ها بحران ناشی از کاهش تقاضای مسافرت‌های هوایی به دلیل شیوع ویروس کرونا پایان یابد.

 

شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاین، طی نامه‌ای به کارمندان خود در بخش خدمه پرواز آورده است با توجه به کاهش تقاضا برای مسافرت‌های هوایی ما باید به سرعت تعداد کارمندان خود را با توجه به پایین آمدن تعداد پروازها کاهش دهیم. 

 

این شرکت هواپیمایی می‌گوید: به احتمال زیاد خیلی طول کشید تا صنعت هواپیمایی بین‌المللی بتواند به شرایط عادی خود بازگردد.   

 

بر اساس پیشنهادی که از سوی شرکت مذکور به کارمندان ارائه شده، خدمه پرواز، تکنیسین‌ها و مأموران گیت‌ها می‌توانند بین ۶ تا ۱۲ ماه مرخصی بدون حقوق بگیرند. 

 

شرکت ایرلاین همچنین به برخی کارمندان خود پیشنهاد داده تا پیش از موعد بازنشسته شوند. در عین حال شاهد آن هستیم که ۵ هزار نفر از کارمندان شرکت هواپیمایی دلتای آمریکا هم اقدام به درخواست مرخصی بدون حقوق از ماه آوریل کرده‌اند.

 

انجمن خدمه پرواز آمریکا که شامل ۵۰ هزار خدمه پرواز شاغل در ۲۰ شرکت هواپیمایی این کشور می‌شود اعلام کرده است در تلاش برای همکاری در راستای ایجاد برنامه‌های مختلف با هر شرکت هواپیمایی در صورت بدتر شدن اواضع است. 

 

به طور کلی شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی در تلاش هستند تا از دولت برای پرداخت مالیات حداقل تا پایان سال ۲۰۲۱ تخفیف کرده و یا حتی معاف شوند.

 

رویترز: شرکت هواپیمایی قطر با گسترش کرونا اقدام به تعدیل نیرو کرد

خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که شرکت هواپیمایی قطر به دنبال کاهش پروازها پس از گسترش شیوع "ویروس کرونا"، اقدام به تعدیل نیرو کرده و به فعالیت ۲۰۰ کارمند فلیپینی این شرکت پایان داده است .

 

این خبرگزاری امروز (چهارشنبه) افزود که مقامات شرکت هواپیمایی قطر به درخواست این خبرگزاری برای اظهار نظر در این باره پاسخ نداده اند.

 

در این گزارش آمده است که شرکت هواپیمایی قطر این هفته و با کاهش پروازها ناشی از گسترش شیوع ویروس کرونا در خاورمیانه مجبور شد به کار ۲۰۰ کارمند خود که همگی شهروند فیلیپنی ساکن قطر هستند، پایان دهد.

 

«سیلوستر بلو» وزیرکار فیلیپین امروز در گفت و گو با رویترز تایید کرد که به کار حدود ۲۰۰ کارمند فیلیپینی شرکت هواپیمایی قطر به طور ناگهانی پایان داده شده است.

 

رویترز به نقل از وزیر فیلیپینی افزود: وابسته کار فیلیپین در دوحه پایتخت قطر دستورات دقیقی را برای مشخص کردن دلیل واقعی تصمیم شرکت هواپیمایی قطر دریافت کرده است.

 

«اسنپ تریپ» مجبور به تعدیل نیرو شد

در ادامه تعدیل نیروهای فعالان صنعت گردشگری آنلاین، اسنپ تریپ یکی از زیر مجموعه‌های تیم اسنپ نیز طی یک بیانیه از خداحافظی با ۳۴ تن از نیروهای خود خبر داده است. این سومین تعدیل یک گروه فعال آنلاین در حوزه گردشگری است و طبق شنیده‌ها دیگر فعالان این حوزه نیز حال و روز چندان مساعدی ندارند.

 

به همین منظور اسنپ تریپ در بیانیه‌ای با اشاره به این موضوع که صنعت گردشگری در سراسر جهان از جمله ایران شرایط سختی را تجربه می‌کند، تاکید کرده است که اسنپ‌تریپ نیز با این چالش‌ها همراه شده است. در این بیانیه آمده است: قطعا این تصمیم که به دلیل شرایط کنونی اتخاذ شده خسارت‌های ناشی از این شرایط را جبران نخواهد کرد و جدا شدن هر یک از اعضای تیم اسنپ‌‎تریپ برای ما دشوار است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------