رهایی بازار ارز و کالا توسط مسئولین/ اعطای وام با سود 12درصد ظلم است



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,سعیدی
سعیدی گفت: در شرایطی که بسیاری از مردم با همین یارانه‌ها زندگی خود را می‌گذرانند اعطای وام یک میلیون با سود 12 درصد از این یارانه‌ها ظلم به مردم است. 

محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با آناج در خصوص وضعیت آشفته بازار ارز و خودرو اظهار داشت: معتقدم اگر مدیریت و تدبیری در کار بود قیمت دلار اینگونه رشد نمی‌کرد اما مداخلات بی‌رویه و بعضا عدم مداخلات باعث این اتفاق شده و اگر بانک مرکزی به وظایف خود عمل می‌کرد شاهد این آشفته بازار نبودیم.

 

رهایی بازار ارز و کالا توسط مسئولین 

وی در خصوص افزایش قیمت کالاهای ضروری گفت: وقتی که ارز گران می‌شود بهانه برای افزایش قیمت کالاها ایجاد می‌شود که جلوگیری از افزایش قیمت مایحتاج مردم مسلتزم نظارت است اما متاسفانه مسئولین مربوطه کار را رها کرده‌اند و کنترلی در بازار وجود ندارد.

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره به وضعیت رکود و فشار اقتصادی عنوان کرد: در شرایطی که مردم به حداقل وضعیت رسیده و تحت فضار اقتصادی هستند، قیمت کالاها نباید اینگونه رشد می‌کرد.

 

تمایل برخی سیاسیون به تعطیلی مجلس و فرار از پاسخگویی 

وی در خصوص تاثیر تعطیلی مجلس در وضعیت کشور ابراز داشت: اگر ما مخالف تعطیلی مجلس بودیم به همین دلیل بود که از راه دور نمی‌شود برای کشور تصمیمات کلان گرفت. برخی مسئولین بی‌میل به تعطیلی مجلس نبودند تا آنها مورد مواخذه و سوال قرار نگیرند.

 

سعیدی با اشاره به سهل انگاری مسئولین و ناتوانی در کنترل بازار و تورم کالاها عنوان کرد: در حالیکه مردم عادی و کادر درمان در حال جهاد هستند، مسئولین نتوانسته‌اند اقتصاد را کنترل کنند. بسیاری از مردم دندان روی جگر گذاشتند و در حالیکه روزمزد بودند یک ماه است که کارشان تعطیل شده و در این شرایط افزایش قیمت مایحتاج ظلم به مردم است.

 

قوه قضائیه با سودجویان برخورد کند 

وی با درخواست از مسئولین و قوه قضائیه برای کنترل وضعیت بازار و برخورد با سودجویان اظهار داشت: مسئولین وارد میدان شوند و اجازه ندهند عده‌ای در این شرایط اقتصادی اقلام ضروری مردم را به قیمت‌های گزاف به فروش برسانند.

 

این نماینده مجلس در خصوص اعطای وام یک میلیون تومانی به مردم با سود 12 درصد ابراز داشت: دیروزی به همراه تعدادی از نمایندگان به این طرح اعتراض کردیم که در چنین شرایطی که برخی از مردم با همین یارانه‌ها زندگی می‌کنند دولت به دنبال گرفتن سود از وام اعطایی است!

 

اعطای وام با سود 12 درصد ظلم به مردم است 

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته یارانه بسیاری از نیازمندان نیز قطع شده است، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که یارانه بگیران اقشار ضعیف جامعه هستند این سود 12 درصد ظلم به مردم است و به دولت اعلام کردیم که اگر منابع پرداخت وام بلاعوض ندارد حداقل وام قرض‌الحسنه به مردم بدهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------