وام یک میلیونی کرونا تراژدی دردناکی است



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,وام یک میلیونی کرونا
نماینده مردم سمنان و مهدی شهر در مجلس تاکید کرد: وام محدود یک میلیون تومانی که از طرف دولت مطرح شده و معادل ۶۰ دلار است، تراژدی دردناکی است که بسیاری از مسائل را در کشور بالقوه ثروتمند ما، آشکار می کند. 

به گزارش خانه ملت، احمد همتی  در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، 29 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: در این چهار سال با حول و قوه الهی با استمداد از شهدای عزیزمان و با کمک شما تلاش و کوشش خود را در سطح ملی و منطقه ای به کار بستیم تا گوشه ای از مشکلات کشور و حوزه انتخابیه را برطرف کنیم، اگر چه دراین مسیر کاستی ها، تقصیر و قصورهایی وجود داشت که از این جهت از پیشگاه خداوند و ملت بزرگوارمان پوزش می طلبم.

 

نماینده مردم سمنان و مهدی شهر در مجلس بیان داشت: از همه بزرگواران به ویژه عزیزانی که در طول این مدت در دفتر بنده راهنما و یاری‌گرمان بودند تقدیر و تشکر کرده و برای همه آنها آرزوی توفیق، سلامتی، سربلندی دارم، ضمنا گزارش عملکرد  چهارساله را از طرق مختلف به اطلاع رسانده و خواهیم رساند.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: همین طور لازم می دانم از تمامی همکاران عزیز در جامعه پزشکی و پیرا پزشکی که ایثارگرانه و خالصانه برای مهار ویروس کرونا به خدمت رسانی پرداخته اند و همه بزرگوارانی که در این راه گام برداشته اند تقدیر و تشکر کنم و به همه شهدای عزیز انقلاب در عرصه سلامت درود می فرستم.

 

این نماینده مجلس اظهارداشت: به وجود آمدن این بحران باعث ایجاد تنگناهای اقتصادی و معیشتی بیش از گذشته به ویژه برای اقشار کم درآمد و آسیب پذیر شده است، بنابراین دولت، نهادهای حاکمیتی، بخش خصوصی و مردم دست در دست هم داده و در جهت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی به وجود آمده  تمام تلاش و مساعی خود را  به عمل آورده و به فرمایش رهبر معظم انقلاب حرکت و جنبشی مومنانه و ایثارگرانه را رقم زنند.

 

وی افزود: آنچه که تا کنون اتفاق افتاده به ویژه از طرف مسئولین و نهادهای رسمی کشور چندان مناسب نیست و نمی تواند حتی نیازهای اولیه اقشار کم درآمد یا فاقد درآمد را هم برطرف سازد. برای مثال وام محدود یک میلیون تومانی که از طرف دولت مطرح شده و معادل 60 دلار است، تراژدی دردناکی است که بسیاری از مسائل را در کشور بالقوه ثروتمند ما، آشکار می کند.

 

همتی در ادامه نطق خود گفت: از طرفی افزایش حقوق های سال 99 که در غیاب مجلس تصویب شد نه با قانون تطبیق دارد نه با واقعیت های تلخ کشورمان که اکثر حقوق ها زیر خط فقر است، این موضوع و ناعادلانه بودند سیستم پرداخت کشورمان می تواند اثرات منفی زیادی را در زندگی مردم و حتی تولید کشور داشته باشد، بنابراین باید تمام تلاش و کوشش خود را برای جبران آن به کار بگیریم.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: مسئله مهم دیگری که دغدغه جامعه و مردم ما است بی عدالتی و فساد روز افزونی است که متاسفانه در کشور ما وجود دارد که باید با اولویت اول به تجزیه و تحلیل و حل اساسی و ریشه آن پرداخت و زمینه را برای عدالت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی در کشور فراهم ساخت. ولی باید گفت دو عامل عدم شفافیت و عدم اجرای درست قانون از عوامل اصلی آن است.

 

وی بیان داشت: آخرین موارد آن گزارش دیوان محاسبات در رابطه تفریغ بودجه سال 97 و گزارش مربوط به تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مواردی از جمله ابهام در حوادث آبان سال 98  و سقوط هواپیمای اوکراینی است. این فرهنگ که متاسفانه در بسیاری از نهادی های رسمی و غیر رسمی کشور ما وجود دارد و خود و زیر مجموعه خود را مصون از خطا می دانیم، یکی از اشتباهاتی است که کشور ما را دچار مشکلات جدی کرده است.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: عدالت و اعتدال مورد تاکید خداوند و جز اصول مذهب ما است و همه پیامبران(ع)، امامان(ع) از جمله شهید عدالت امام علی(ع) بر آن تاکید دارند بنابراین اگر تلاش های چنددهه اخیر ثمره آنچنانی نداشته و 100 ها مصوبه  اقتصادی و غیر اقتصادی در این مجلس و مجالس گذشته به بار ننشسته و مشکلات مردم حل نشده اند به علت نقصان در عدالت و اعتدال بوده است و زمینه ساز آن نیز عدم شفافیت و عدم اجرای درست قوانین و قدرت طلبان و منفعتان طلبانی بودند که حیات خود را در بی عدالتی و تبعیض دیده اند.

 

نماینده مردم سمنان و مهدی شهر در مجلس بیان داشت: به همین لحاظ بنده در نطق دی ماه سال 97، عرض کردم کسانی که عملا تئوری ماکیاولی را در کشور به کار می بندند و می خواهند با هر وسیله ای و  از هر راهی به قدرت برسند حتی به قمیت زیر پا گذاشتن اصول دینی، انسانی و ارزش های انقلاب اسلامی دست به تخریب نهاد های منتخب مردم زده و پروژه تسخیر مجلس و سپس ریاست جمهوری را آغاز کرده اند، آنها بدانند که به بیراهه می روند و کشور را به لبه پرتگاه می کشانند و این یعنی بر سر شاخ نشستن و بن بریدن.

 

وی بیان داشت: ضمنا اشاره کردیم هیچ فرد، نهاد و ارگانی نباید خود را صرفا مطالبه گر بدانند و همه در حد خود و در چارچوب قانون و شرع باید پاسخگو باشند، متاسفانه اکنون شاهد هستیم که بخشی از این پروژه اجرا شده  که حاصل آن حصر نیروهای اصیل انقلاب و مورد وثوق مردم، ایجاد فضای ناامیدی و بی اعتمادی و انتخابات یکدست و بدون رقابت با کمترین مشارکت در طول زمان بعد از انقلاب بود که می تواند تبعات جبران ناپذیری را برای کشور و نظام اسلامی مان به همراه داشته باشد.

 

این نماینده مجلس گفت: قطعا این حرمت شکنی ها و تخریب ها می تواند همه حریم ها را در هم شکند: «چو پرده دار به شمشیر می زند/ همه را/ کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند».

 

همتی عنوان کرد: کم توجهی به چارچوب های قانونی و فقهی که مبانی آن در یکی از جلسات شورای نگهبان مطرح و منتشر شد کم لطفی به نظرات و گزارش های چهار مرجع و نهاد حاکمیتی و کنار  گذاشتن آنها و استناد به گزارش های مبهم و بدون عدله و بینه و عنایت ناکافی به رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و قوانین، می تواند برای کشور فاجعه بار باشد، این فاجعه زمانی بیشتر می شود که عده ای  درتماس با کاندیداها در خواست رشوه می کنند یا پیگیری های انجام شده برخی بازداشت می شوند ولی از سرنوشت آنها خبری منتشر نمی شود.

 

وی افزود: آیا نباید مشخص شود اینها چه کسانی بودند و سرنخ این وقایع در دست چه باند و گروهی است؟ آیا این ها نباید در یک دادگاه علنی محاکمه شوند تا حقایق بر همگان آشکار شود؟ در واقع نباید عملکرد ما طوری باشد که استقلال مجلس خدشه دار شده و وکیل الحکومه ها وارد مجلس شوند. زیرا رفته رفته مجلس خنثی خواهد شد و آن روز، روز مرگ جمهوریت نظام است و این با اهداف انقلاب اسلامی که بر ضد یک نظام کودتایی و پادشاهی بود تناقض و ضدیت دارد.

 

نماینده مردم سمنان و مهدی شهر در مجلس بیان داشت: همه باید دست در دست هم دهیم و طرحی نو در اندازیم تا براساس آن انتخاباتی عادلانه تر و پر شورتر داشته باشیم، دراین رابطه مجلس دهم در سه مرحله اقدام کرد که بار اول اصلاحات زیادی در قانون انتخابات صورت گرفت و با ایرادات اساسی شورای نگهبان کنار گذاشته شد و اخیرا مصوبه مجلس با هدف مستندسازی گزارش ها در مورد کاندیداها و محور قرار گرفتن گزارش های چهار مرجع اصلی و قانونی بود که با رای بالای همه جناح های سیاسی به تصویب رسید و پیام روشنی را به همراه داشت که تا کنون مورد بی مهری قرار گرفته و امید چندانی به تایید نهایی آن نیست و حتی درخواست قانونی کاندیداها برای ارائه مستندات نیز اجرایی نمی شود.

 

وی گفت: با عنایت به این موضوعات و شرایط خاص کشور پیشنهاد می شود نماینده ای از طرف رهبری معظم برای مجلس انتخاب، تا انتقال نظریه های نمایندگان مردم و دیدگاه های ملت به ایشان تسهیل شود.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان داشت: در پایان شعری که دراولین نطقم در این مجلس ارائه کردم را دوباره تقدیم می کنم؛ «باید که به راه دوست پرواز کنیم/ در باطن خود نغمه حق ساز کنیم/ در راه رسیدن به جهانی آباد/ باید همه از خویشتن آغاز کنیم.»

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------