خسارت دو میلیارد تومانی کرونا به تالارهای پذیرایی



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,تالارهای پذیرایی
تالارهای پذیرایی همچنان در تعطیلی به سر می‌برند که به گفته رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس، این تعطیلی خسارت حدود دو میلیارد تومانی به تالارها تحمیل کرده و ۵۰ درصد آنها را به مرز تعطیلی و ورشکستگی کشانده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، تالارهای پذیرایی جزو اولین صنوفی بودند که پس از اعلام فراگیر شدن کرونا، مهر تعطیلی بر درب‌های آنها زده شد و جزو آخرین صنوفی هم محسوب می‌شوند که پس از چهارماه، هنوز صندلی آنها خاک می‌خورد. در روزهای اخیر فعالیت بسیاری از واحدها شامل رستوران‎ها و قهوه‌خانه‌های سنتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز اعلام شده است، اما تالارهای پذیرایی همچنان در تعطیلی به سر می‌برند که به گفته رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس، این تعطیلی خسارت حدود دو میلیارد تومانی به تالارها تحمیل کرده و ۵۰ درصد آنها را به مرز تعطیلی و ورشکستگی کشانده است.

 

«خسرو ابراهیمی نیا» در این زمینه توضیح می‌دهد: از زمان مطرح شدن موضوع کرونا یعنی بهمن ماه، مردم بسیاری از مراسم‌های خود را کنسل می‌کردند و اکنون حدود ۶ ماه است که این صنف در تعطیلی به سر می‌برد. وی با اشاره به هزینه‌های این صنف از جمله پس دادن مبلغ قرارداد در صورت لغو مراسم‌ها اظهار کرد: خسارت این واحدهای صنفی در تاریخ کسب‌وکارشان بی‌سابقه است. تالارها با توجه به رکود در سال ۹۸، انتظار داشتند بخشی از خسارت آنها در ماه‌های رجب و شعبان جبران شود که عملا این اتفاق نیفتاد و خسارت‌ها بیشتر شد.

 

خسارت ماهانه ۲۰۰ میلیون تومانی! 

نایب رییس اتاق اصناف تهران خسارت ماهانه تالارهای پذیرایی را بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان ارزیابی کرد و گفت: واحدهای صنفی در طول این ۶ ماه رقمی حدود ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان ضرر کرده‌اند که شامل اجاره، وسایل، تعهدات پرداخت شده به مردم و … می‌شود. ابراهیمی‌نیا با اشاره به برگزاری مراسم‌ها در منازل تصریح کرد: اکنون مردم مراسم‌هایشان را در منازل یا مکان‌های غیر رسمی و بیرون از شهر تهران انجام می‌دهند که بسیار خطرناک بوده و خطر ابتلا را افزایش می‌دهد؛ چرا که در صورت برگزاری این مراسم‌ها در تالارها می‌توان از رعایت پروتکل‌هایی مانند فاصله اجتماعی، سلامت مواد غذایی، پرسنل و … اطمینان خاطر داشت.

 

درخواست بازگشایی تالارها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی 

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه تابع تصمیمات ستاد کرونا خواهد بود، گفت: پیشنهاد ما به ستاد کرونا این است که پروتکل‌هایی را برای بازگشایی تالارها ابلاغ کنند، مثل اینکه دستور داده شود تالارها با نصف ظرفیت اقدام به پذیرش مهمان کنند تا فاصله گذاری اجتماعی نیز رعایت شود.

 

رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس نسبت به ورشکستگی بیشتر تالارها هشدار داد و گفت: ۵۰ درصد واحدها ورشکسته شده و تعطیل کرده‌اند و بلاتکلیفی در بازگشایی آنها، ضمن بوجود آوردن خطراتی برای سلامت مردم منجر به تحمیل خسارات جبران ناپذیر به واحدهای این صنف می‌شود.

 

ابراهیمی نیا خاطرنشان کرد که در صورت بازگشایی تالارها، اتحادیه ضامن اجرای پروتکل‌های تعیین شده خواهد بود.

 

به گزارش ایرنا، چندی پیش «سرهنگ نادرمرادی» ، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفته بود: تالارها نیز همانند سایر صنوف که بازگشایی شدند، می‌توانند به زودی و پس از تصویب ستاد ملی کرونا و دریافت مجوز و پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را شروع کنند.

 

این در حالی است که در صحبت‌های امروز (شنبه) رییس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نشانه‌ای از بازگشایی تالارهای پذیرایی در روزهای پیش رو دیده نمی‌شود؛ روحانی در این جلسه گفته است: مردم باید در زمینه برگزاری اجتماعات مانند عروسی، عزا و تجمع‌های طایفه‌ای و قبیله‌ای تا مدت زیادی رعایت کرده و از برگزاری این مراسم‌ها خودداری کنند و این روند تا زمانی که بخش بهداشت و درمان کشور تایید کند، باید ادامه داشته باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------