آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

سرمایه‌گذاری در طلا رکورد جدید زد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,طلا
شورای جهانی طلا (WGC) اعلام کرد جریان سرمایه گذاری در صندوقهای ETF طلا در ژوئن برای هفتمین ماه متوالی رشد کرد و موجودی طلای این صندوقها ۱۰۴ تن افزایش یافت. 

به گزارش ایسنا، جدیدترین آمار شورای جهانی طلا از تقاضای سرمایه گذاری بی سابقه برای صندوقهای سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) که تحت پشتوانه طلا قرار دارند، حکایت دارد. با افزوده شدن ۱۰۴ تن طلا به موجودی این صندوقها در ماه میلادی گذشته، مجموع ذخایر طلای آنها به رکورد ۳۶۲۱ تن رسیده است. شورای جهانی طلا تصریح کرده که دارایی‌های تحت مدیریت هم به بالاترین رکورد خود صعود کرده‌اند.

 

مجموع طلایی که در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به صندوقهای ETF طلا وارد شد، ۷۳۴ تن به ارزش ۳۹.۵ میلیارد دلار بود.

 

طبق گزارش شورای جهانی طلا، برای پی بردن به رکورد بی سابقه تقاضای بالا، کافیست بدانیم ورود طلا به صندوقهای ETF طلا در نیمه اول سال ۲۰۲۰ بالاتر از رکورد بالای خرید طلا توسط بانکهای مرکزی در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بوده و ممکن است حدود ۴۵ درصد از تولید جهانی طلا در نیمه اول سال ۲۰۲۰ را جذب کند.

 

با این حال تحلیلگران شورای جهانی طلا پیش بینی کردند که انتظار ندارند تقاضای سرمایه گذاری تا پایان سال قوی بماند.

 

به گفته این تحلیلگران، فضای اقتصادی و ژئوپلیتیکی از سرمایه گذاری در طلا پشتیبانی می کند و هزینه نگهداری طلا هم با پایین یا منفی ماندن نرخهای بهره بانکهای مرکزی، اندک است. همچنین نگرانیهای جدی نسبت به آسیب دیدن احیای اقتصادی از اوج گیری دوباره پاندمی ویروس کرونا وجود دارد. رشد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در برخی از بخشهای جهان به خصوص آمریکا نشان می دهد که هنوز راه زیادی تا بازگشایی کامل اقتصادها و احیای اعتماد عمومی وجود دارد.

 

نگاهی به آمار منطقه ای نشان می دهد که بالاترین تقاضا در بازار ETF  مربوط به آمریکای شمالی است که ماه میلادی گذشته عامل ورود ۸۳ تن طلا به صندوقهای ETF طلا بود در حالی که سهم صندوقهای اروپایی ۱۸ تن و صندوقهای آسیایی ۰.۴ تن بود.

 

بر اساس گزارش کیتکونیوز، تقاضای سرمایه گذاری در صندوقهای ETF طلا در نقطه مقابل تقاضای فیزیکی برای طلا به خصوص در کشورهایی مانند چین و هند قرار دارد. تدابیر قرنطینه و قیمت بالای طلا مانع تقاضای خرید مصرف کنندگان و سقوط آن به رکورد پایین کم سابقه ای شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------