احتمال تمدید زمان بارگذاری مدارک وام اجاره



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۳۵۵ هزار نفر واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن هستند، گفت: درصورتی که تعداد قابل توجهی از افراد موفق به بارگذاری و تکمیل مدارک خود در سامانه اقدام ملی نشده باشند این مهلت را تمدید می کنیم.

محمود محمودزاده در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: حدود ۳۵۵ هزار نفر از کسانی که برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده بودند واجد شرایط شناخته و برای تکمیل مدارک در سامانه اقدام ملی به آدرس Tem.mrud.ir دعوت شدند. از این تعداد تاکنون ۱۲۰ هزار نفر مدارک را تکمیل و به کارتابل بانک معرفی شده‌اند.

 

وی افزود: تا امروز بیش از ۱۵ هزار پرونده دریافت وام اجاره در بانکها تشکیل و ۸۵۰۰ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۵ بانک و موسسه مالی اعتباری مسئولیت پرداخت کمک ودیعه اجاره را بر عهده دارند گفت: عملکرد بانک‌ها بعد از آن متفاوت است تعدادی از بانک ها به این فرآیند سرعت داده‌اند و برخی دیگر روند کندتری دارند اما به طور کلی شرایط نسبت به قبل بهتر شده است.

 

محمود زاده در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تمدید مهلت بارگذاری مدارک دریافت وام اجاره در سامانه اقدام ملی برای جاماندگان وجود دارد، گفت: باید آخرین وضعیت را ببینیم اگر تعداد کسانی که موفق به تکمیل مدارک خود شده اند درصد قابل توجهی باشد لزومی به تمدید نیست، در غیر این صورت احتمال تمدید وجود دارد.

 

به گزارش ایسنا، تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات یا همان وام کمک ودیعه اجاره به میزان ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومان، مدتی قبل در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید. سود این تسهیلات ۱۳ درصد است. نحوه بازپرداخت آن بدین صورت است که در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند.

 

در روش دوم، متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند. مستاجران در تهران ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، کلانشهرها ۳۲۰ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد. افراد واجد شرایط تا ساعت ۲۴ روز ۲۴ شهریور ماه فرصت داشتند تا مدارک خود را در سامانه اقدام ملی بارگذاری کنند که احتمال تمدید این مهلت وجود دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------