آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

جزئیات وام ۴۰۰ میلیونی مسکن جوانان اعلام شد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,مسکن
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن سود تسهیلات مسکن جوانان را تک رقمی و اعطای آن را بدون نیاز به معرفی ضامن اعلام کرد. 

 محمد مهدی مرادی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در مورد طرح تسهیلات مسکن جوانان با توضیح اینکه متقاضیان می‌توانند از سال پنجم افتتاح حساب، تسهیلات مربوطه را طبق ضوابط و قوانین مربوطه دریافت کنند، میزان سود این تسهیلات را تک رقمی و ۹ درصد اعلام کرد و گفت: در صورتیکه متقاضیان بتوانند مدارک لازم مبتنی بر توانایی بازپرداخت تسهیلات را به بانک ارائه دهند، نیازی به معرفی ضامن ندارند.

 

مدیر برنامه امور طرح و برنامه‌ریزی بانک مسکن با بیان اینکه در زمان افتتاح حساب، جدولی به متقاضیان ارائه می‌شود که طبق آن می‌توانند مبلغ تعیین شده را به‌صورت ماهیانه، سالانه و حتی یکجا پرداخت کنند گفت: مبلغ تعیین شده از رقم ماهانه پنج هزار تومان در سال ۷۹ شروع و امسال به مبلغ ۶۵ هزار تومان افزایش پیدا کرده است و بعد از افتتاح حساب، هر سال ده درصد به مبلغ واریزی سال قبل اضافه می‌شود.

 

وی زمان استفاده از تسهیلات حساب مذکور را حداقل پنج و حداکثر ۱۵ سال بعد از افتتاح حساب اعلام و وجود هرگونه محدودیت سنی برای افتتاح و استفاده از تسهیلات این نوع حساب را رد کرد.

 

مرادی با تاکید بر اینکه برای بهره‌مندی کامل از تسهیلات باید ۱۵ سال کامل از زمان افتتاح حساب بگذرد، سقف پرداخت تسهیلات در شهر‌های مختلف را متفاوت عنوان کرد و افزود: بیشترین سقف تسهیلات برای شهر تهران درنظر گرفته شده که بعد از ۱۵ سال از افتتاح حساب، با رشد ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته از مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. این سقف در شهر‌های بزرگ شیراز، کرج، مشهد، تبریز، اصفهان قشم، اهواز، قم و کرمانشاه ۳۳۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است و برای سایر شهرها، ۲۹۰ میلیون تومان است.

 

مدیر برنامه امور طرح و برنامه‌ریزی بانک مسکن در ادامه سقف تسهیلات پرداختی برای وام مسکن جوانان در سال پنجم را این‌گونه عنوان کرد: مبلغ تسهیلات بری متقاضیانی که قصد دریافت وام را در سال پنجم دارند در تهران ۲۱۰ میلیون تومان، در شهر‌های بزرگی که اعلام شد ۱۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها یکصد میلیون تومان است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------