آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

مرغ به قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در خرده‌فروشی‌های تهران عرضه می‌شود



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,مرغ
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: هر کیلوگرم مرغ به قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان و تخم مرغ به نرخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان در خرده فروشی‌های استان عرضه می‌شود. 

به گزارش ایرنا از اعلام استانداری تهران، حشمت الله عسگری روز چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به وضعیت قیمت مرغ اظهارداشت: تنظیم بازار کشور قیمت پایه مرغ گرم را ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان در درب مرغداری تعیین کرده اما با توجه به هزینه‌های متفاوت در استان‌های مختلف به میزان ۱۰ درصد افزایش قیمت در اختیار تنظیم بازار استان‌ها قرار گرفته‌است.

 

وی ادامه داد: با توجه به هزینه‌های مربوط به حمل مرغ از مرغداری تا کشتارگاه و سپس حمل به عمده فروشی و خرده فروشی‌ها، ۶ هزار تومان دیگر نیز در نظر گرفته که با احتساب این هزینه‌ها در مجموع قیمت مرغ گرم در خرده فروشی‌های استان به میزان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در سطح میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه ها و اصناف مصوب شد.

 

عسگری اضافه کرد: مرغ منجمد نیز با توجه به موجودی کافی مقرر شد شرکت پشتیابی امور دام از طریق شبکه‌های مختلف از جمله میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف کارکنان به قیمت ۱۵ هزار تومان عرضه شود، اما عرضه به گونه‌ای باید باشد که در اختیار اقشار کمتر برخوردار قرار گیرد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه توزیع مرغ منجمد در شهرستان‌ها در اختیار فرمانداران است، گفت: فرمانداران از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا اصناف منتخب اقدام به توزیع مرغ منجمد می‌کنند و این شبکه با کنترل کافی از طریق صنعت و معدن، بازرسی اصناف و تعزیرات مورد نظارت قرار می‌گیرد.

 

وی در مورد قیمت تخم‌مرغ اعلام کرد: در مورد تخم‌مرغ قیمت مصوب پشتیانی امور دام مشخص شده و مقرر شد عرضه تقویت شود تا تخم‌مرغ به قیمتی کیلویی بین ۱۴ هزار و ۲۰۰  تومان در میادین میوه و تره بار تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان در مغازه‌ها عرضه شود.

 

پیش از این عسگری اعلام کرده بود که قیمت مرغ در بازار متناسب با مصوبات ستاد تنظیم بازار مشخص می‌شود و دان مرغ برای مرغداری هایی اختصاص می‌یابد که از نرخ های مصوب این ستاد در عرضه محصول تبعیت کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------