بازار واحدهای مسکونی میانسال تهران



واحدهای مسکونی میانسال در پایتخت (۱۰ تا ۱۵ سال) بخش قابل توجهی از تقاضای بازار مسکن را به خود اختصاص می‌دهند.به گزارش «دنیای‌اقتصاد» با توجه به جهش قیمتی مسکن از نیمه سال ۹۷ بخشی از متقاضیان واحدهای نوساز به دلیل افزایش شکاف بین سطح قیمت واحدهای مسکونی نوساز و واحدهای مسکونی چندساله مجبور شدند به سراغ واحدهای مسکونی با سن بالاتر که قیمت آنها به مراتب پایین‌تر از واحدهای مسکونی نوساز است، بروند.

 

طبق گفته واسطه‌های ملکی، بخش قابل توجهی از تقاضای مصرفی بازار مسکن پس از جهش قیمت مسکن به سمت خرید واحدهای مسکونی با عمر بنای ۱۰ تا ۱۵ سال هدایت شده است.

 

بررسی آخرین فایل‌های عرضه شده برای فروش مسکن در مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد، فایل‌‌های متنوعی نزد واسطه‌های ملکی برای خرید این نوع واحدهای مسکونی وجود دارد. تحقیقات میدانی درخصوص بهای واحدهای مسکونی در مناطق مختلف حاکی از آن است که قیمت پیشنهادی فروشندگان این واحدها با متراژ کمتر از ۷۰ مترمربع در مناطق متوسط واقع در مرز دو نیمه شمالی و جنوبی پایتخت تهران از محدوده ۸۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود. البته نرخ‌های کمتر از این میزان نیز در مناطق ضعیف‌تر پایتخت و مناطق جنوبی‌تر یافت می‌شود.

 

همچنین در مناطق شمالی نیز قیمت‌های متنوعی برای خرید واحدهای مسکونی میانسال از سوی فروشندگان پیشنهاد شده است به این ترتیب که بررسی آخرین فایل‌های عرضه شده نشان می‌دهد نرخ‌های پیشنهادی مالکان این واحدها به ازای هر مترمربع عموما در محدوده ۴۵ تا ۶۰ میلیون تومان قرار دارد.

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, بازار واحدهای مسکونی

دنیای اقتصاد 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------