آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

تاریخ جدید سر رسید چک‌ها مشخص شد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,چک‌
کارشناس حقوقی بانکی گفت: بر اساس قانون جدید، تاریخ چک‌ها از زمان سررسید بیشتر از ۳ سال از تاریخ دریافت دسته چک نمی‌تواند باشد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان, یاسر مرادی کارشناس حقوقی بانکی اظهار کرد: روند صدور چک از این به بعد تغییر می‌کند و افراد باید وارد سامانه بانک مرکزی شوند و مشخصات گیرنده و مبلغ در سامانه ثبت شود. تاریخ چک  نمی‌تواند بیشتر از  ۳ سال  از تاریخ دریافت دسته چک باشد.

 

به گفته مرادی سررسید چک‌ها نهایت ۳ سال  از تاریخ  دسته چک بوده که به معنای تاریخ انقضا برای دست چک است.

 

او ادامه داد: اولین چک در حد اعتبار  می‌تواند صادر شود و برگشت بخورد, اما  وقتی چک برگشت بخورد, سامانه  اجازه صدور چک‌های بعدی را نمی‌دهد. مردم نگران چک‌های قبلی خود نباشند، زیرا چک‌های سابق هم اکنون اعتبار دارند و طبق قانون چک‌هایی که از ۲۲ آذر صادر می‌شوند در سامانه بانک مرکزی ثبت خواهند شد.

 

مرادی در پایان اظهار کرد: پیشنهاد ارائه دسته چک‌های جدید مطرح شده و در صورت موافقت چک‌ها بدون درج اطلاعات در سامانه بانک مرکزی و سامانه صیاد اعتبار ندارد.

 

گفتنی است، بانک مرکزی و شبکه بانکی به منظور اجرای قانون جدید، تمهیدات لازم را برای ثبت چک در «سامانه صیاد» توسط دارندگان چک فراهم کرده است، بر این اساس کارسازی چک تا اطلاع ثانوی به روال سابق همچنان ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------