ساخت اسکله تفریحی و مارینای جدید در کیش



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,اسکله تفریحی
مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش از ساخت یک اسکله تفریحی و مارینای جدید در کیش با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد. 

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی عرب مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش با اشاره به برنامه ریزی های این شرکت در جهت استاندارد سازی اسکله های تفریحی و ایجاد اسکله های جدید به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کیش گفت: اسکله تفریحی و مارینای جدید کیش که با هزینه بیش از یک صد میلیارد تومان و با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته می شود گام مهمی در ایجاد جاذبه های جدید گردشگری در جزیره کیش است.

 

علی عرب افزود: با توجه به برنامه ریزی ما برای ساخت یک اسکله جدید با معماری مدرن و امکانات تفریحی پیشرفته و اعلام آمادگی یک سرمایه گذار توانمند بخش خصوصی بزودی شاهد آغاز مراحل اجرایی این اسکله در محدوده میدان دلفین خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اینکه برای طراحی و ساخت اسکله تفریحی انجام مطالعات ژئوتکنیکی، هیدروگرافی و محیط زیستی ضروری است گفت : این اسکله که سیستم شمع و عرشه آن فولادی است در ابتدا قرار بود در ساحل مرجان ساخته شود اما پس از انجام مطالعات و مکان یابی های متعدد و مشورت با مشاوران سازمان در زمینه ساماندهی سواحل و محیط زیست مشخص شد که ساحل مرجان مکان مناسبی برای ساخت این اسکله تفریحی نیست.

 

به گفته علی عرب، محدودیت ظرفیت خدمات دهی در ساحل مرجان از جمله فضای محدود برای پارکینگ و سرویس های بهداشتی و کمبود فضای کافی تردد و گردش مسافران از جمله دلایل تغییر محل پیشنهادی ساخت این اسکله تفریحی از ساحل مرجان به میدان دلفین بود.

 

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش با بیان اینکه مشاوران موقعیت سواحل جنب میدان دلفین را برای ساخت این اسکله جدید مناسب ارزیابی کردند تصریح کرد: در این بخش از جزیره فراهم کردن تاسیسات ساحلی متناسب با این اسکله که به طور قطع روزانه با استقبال گسترده گردشگران مواجه می شود امکان پذیر است.

 

وی اظهار داشت : به دلیل فضای باز در این بخش از جزیره، می توان به سهولت فضای خدماتی و رستورانی، پارکینگ، سرویس های بهداشتی، فضای سبز، محوطه سازی زیبا و ایستگاه های حمل و نقل عمومی را در اطراف این اسکله ایجاد کرد.

 

مدیر کل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در خصوص مدت زمان ساخت این اسکله و مارینای جدید گفت: پیشنهاد سرمایه گذار در مراجع مرتبط در سازمان مطرح می شود و پس از اعلام موافقت آنها و عقد قرارداد با سرمایه گذار، عملیات اجرایی آغاز می شود.

 

وی مدت زمان پیش بینی شده برای ساخت این اسکله را حدود ۲۴ ماه پس از مرحله تحویل زمین و آغاز عملیات اجرایی عنوان کرد.

 

لازم به ذکر است در حال حاضر در جزیره کیش علاوه بر ۴ اسکله تفریحی در ساحل مرجان، جنب میدان ساحل، منطقه سفین و مجموعه مسکونی دامون، اسکله های بزرگ تجاری، مسافری، کاپوتاژی، اسکله های سوختی و پشتیبانی شرکت های نفتی و همچنین اسکله صیادی امکانات مناسبی را برای گردشگران، تجار و بازاریان، مسافران مسیر دریایی و صیادان جزیره کیش فراهم کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------