آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

افت نسبی قیمت آپارتمان در مناطق مصرفی میانی تهران



بررسی قیمت‌ها در بازار خرید و فروش مسکن در مناطق واقع در مرز دو نیمه شمال و جنوب تهران از یک تغییر نسبت به حدود یک ماه گذشته حکایت دارد.

به گزارش دنیای‌اقتصاد  وضعیت قیمت ملک در مناطق واقع در مرز دو نیمه شمال و جنوب تهران (۹ و ۱۰) پس از آمار نهادهای رسمی از تورم منفی مسکن مورد بررسی قرار گرفت. به استناد آمار هر دو نهاد رسمی آماری یعنی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران قیمت مسکن در ماه اخیر یعنی آذرماه پس از ماه‌ها، تورم منفی را تجربه کرده است، به این ترتیب که طبق گزارش مرکز آمار ایران تورم ماهانه قیمت مسکن منفی ۷/ ۸درصد بوده است.

 

در همین راستا نتیجه بررسی‌های میدانی از وضعیت بازار مسکن در مناطق واقع در مرز دو نیمه شمال و جنوب تهران حاکی از کاهش نسبی قیمت در این مناطق است. هرچند در مقابل قیمت پیشنهادی برخی از مالکان ثابت مانده و قیمت پیشنهادی برخی مالکان نیز افزایش هم داشته اما در مجموع برآیند تحقیقات میدانی نشان می‌دهد در بخش زیادی از فایل‌های عرضه شده، مالکان از قیمت‌های پیشنهادی حدود یک‌ماه گذشته خود عقب‌نشینی کرده‌اند و بعضا با ارائه تخفیف‌هایی بر فروش ملک خود مصر هستند. 

 

طبق آنچه که برخی از واسطه‌های ملکی فعال در این منطقه می‌گویند، علت اصلی این افت نسبی قیمت‌ها، تثبیت و حتی روند کاهشی قیمت ارز و طلا بوده که در بازار مسکن نیز تاثیر روانی داشته است. بر اساس پیش‌بینی برخی از مشاوران بنگاه‌های معاملات ملکی قیمت مسکن در مجموع روند ثبات را در پیش خواهد گرفت اما در دو ماه پایانی امسال به واسطه نزدیک شدن به ایام پایانی سال یک رونق نسبی در بازار حاکم می‌شود.

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,قیمت ملک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------