آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

دولت از گوشی‌های لوکس عوارض می‌گیرد



 

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,گوشی‌های لوکس
دولت برای سال آینده قرار است از گوشی‌های لوکس و لاکچری 2500 میلیارد تومان حقوق ورودی گمرکی بگیرد.

به گزارش فارس، دولت سال آینده از واردات گوش‌های لوکس با قیمت بیش از 600 دلار عوارض می‌گیرد.

 

دولت در لایحه بودجه 1400 بنایی برای دریافت عوارض یا به نوعی حقوق ورودی از گوش‌های خارجی با قیمت بیش از 600 دلار نداشت و در ردیف‌های درآمدی چنین درآمدی پیش بینی نشده بود. 

 

ولی اعضای کمیسیون تلفیق مجلس مصوب کردند که دولت از گوش‌های موبایل ساخته شده خارجی با قیمت بیش از 600 دلار بالغ بر 2500 میلیارد تومان حقوق ورودی گمرکی بگیرد.

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,گوشی‌های لوکس

 

با توجه به اینکه کلیات لایحه بودجه سال آینده در صحن علنی مجلس رد شد، دولت در اصلاحیه لایحه با استقبال از نظر مجلس، برای سال 1400 دریافت حقوق ورودی همان 2500 میلیارد تومان از گوشی‌های لاکچری را پیشنهاد داده است.

 

در همین باره اکبر سلطانی کارشناس سامانه همتا گفته بود: کل صنعت لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی، یخچال و تلویزیون، سالانه یک میلیارد یورو ارز می‌خواهد و ما ۲۵ درصد این ارز را برای گوشی‌های لوکس که از نظر تعدادی فقط ۵ درصد تلفن همراه کشور هستند، اختصاص دادیم.

 

پیشتر نیز  روح الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس عنوان کرده بود: در شرایط تنگای ارزی قطعا واردات گوشی‌های بالای 300 یورو مثل اپل آمریکایی هیچ توجیه اقتصادی ندارد. باتوجه به درآمد سرانه ایرانیان و سایر شاخص‌های کلان اقتصادی، وجود انبوه ماشین و موبایل لوکس در کشور هیچگونه سازگاری با اقتصاد ایران ندارد. کشورهای توسعه یافته بر دارندگان خودرو لوکس و همچنین مالکان خانه‌های اضافی، مالیات اعمال می‌کنند اما متأسفانه دولت ما اراده انجام این اصلاحات را در شرایط تحریمی ندارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------