آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

وزیر صمت:آزادی پنج هزار معدن محبوس تا پایان سال| مجلس جلو واگذاری معادن را بگیرد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,معدن
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جدیدترین اظهارنظر خود از آزادی پنج هزار معدن حبس شده تا پایان امسال خبر داد.

در عین حال سیاست وزارت صمت فروش این معادن از طریق مزایده به شرکت‌هایی است که امکان بهره‌برداری از آنها را دارند. علیرضارزم‌حسینی با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روی یکی از معادن بزرگ روی جهان در منطقه مهدی‌آباد یزد، اضافه کرد: این واحد با سرمایه‌گذاری بیش از یک‌میلیارد دلاری بخش خصوصی شروع شده است. باید اکتشافات جدیدی در حوزه سرب و روی انجام شود تا ظرفیت تولید در این حوزه هم برای صادرات و هم تولید داخل اضافه شود.

 

به گزارش شاتا رزم‌حسینی همچنین خاطرنشان کرد در حوزه فولاد، ‌خام فروشی وجود ندارد و در این حوزه کار روی زنجیره و در چارچوب تکمیل زنجیره انجام می‌شود.

 

مجلس جلو واگذاری معادن را بگیرد

آفتاب یزد نوشت: محمدرضا شوق الشعراء: تاریخ می‌نویسد: آمدند و کندند و بردند و خوردند و زمین سوخته بر جای گذاشتند. دولتی که در این چند سال و به‌دلیل بعضی از بی‌سیاستی‌ها و سیاست غلط اقتصادی، جز رشد تبعیض و بی‌عدالتی و فاصله طبقاتی و تورم و گرانی، برای ایران و مردم داشته، می‌خواهد پنج شش هزار معدن را که به قول وزیر فهیم صمت در ایران حبس شده بوده را در این چند ماه پایان عمر دولت سریع آزاد کرده و سال به پایان نرسیده، آنها را به بخش خصوصی واگذار کند و البته درستش این است که گفته شود معادن آزاد را در قفس منافع معدنکارانی که یک پایشان در ایران است و پای دیگرشان در کشورهای دیگر حبس و منافع عظیم آن را دودستی به آنان تقدیم کند‍!

 

رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت که دیروز در اردکان گفته بود: «قانون آزادسازی معادن که مدت‌ها اجرا نشده بود، با همراهی دولت و مجلس به زودی و ظرف چند هفته آینده اجرا می‌شود». امروز و اینبار در سبزدشت بافق باز حرفش را با افتخار تکرار کرده و گفته است: «با آزادسازی معادن تا پایان سال جاری، بین ۵ تا ۶ هزار معدن به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.» و اما واقعا چه شتاب و عجله‌ای است در واگذاری معادن و منابع زیرزمینی؟ آنهم بدین سرعت!؟ رزم حسینی گفته است: «این قانون یک فرصت طلایی برای معدنکاران کشور است و سرمایه‌های جدیدی در حوزه معادن صورت خواهد گرفت، البته شاید مخالفت‌هایی و شاید پارتی‌بازی‌هایی در این زمینه وجود داشته باشد، اما مقاومت کرده و قانون را اجرایی می‌کنیم.»

 

و البته که جناب رزم حسینی درست و شفاف هم بیان فرموده‌اند، این یک فرصت طلایی است برای معدنکاران آیا برای مردم هم فرصت است؟ 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------