آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

قیمت نفت در کانال ۶۰ دلاری



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,قیمت نفت
قیمت نفت برنت که در ابتدای هفته گذشته وارد کانال ۶۰ دلاری شد،‌ در ادامه با توجه به انتظار بهبود تقاضای نفت و همچنین کنترل عرضه از سوی تولیدکنندگان بزرگ نفت، بالاتر رفت و به بالای ۶۲ دلار در هر بشکه رسید. 

 قیمت نفت در معاملات هفته گذشته روند افزایش داشت و به طور میانگین ۵ درصد گران شد. این افزایش قیمت بیش از هر چیز تحت تاثیر افزایش واکسیناسیون و امید اقتصاد جهانی برای رشد است. موضوعی که افزایش تقاضا برای طلای سیاه را به دنبال دارد.

 

از سوی دیگر، تداوم کاهش تولید از سوی اعضای اوپک پلاس نیز، ‌عرضه را کنترل کرده و این موضوع تعادل قیمتی را در بازارها به دنبال داشته است.

 

عراق نیز اعلام کرده که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) سیاست کاهش تولید خود را در نشست ماه مارس بدون تغییر حفظ می‌کند، این در حالی است که احتمال دارد عربستان پس از این ماه و با افزایش قیمت نفت، کاهش داوطلبانه تولید روزانه یک میلیون بشکه‌ای خود را متوقف کند.

 

با این حال،‌ قیمت نفت برنت که روز دوشنبه ۵۹ دلار و ۳۴ سنت معاملات خود را آغاز کرد در پایان معاملات روز جمعه با رشدی ۵.۲ درصدی به ۶۲ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید.

 

نفت شاخص آمریکا نیز از ۵۶ دلار و ۵۸ سنت به ۵۹ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه افزایش پیدا کرد تا رشدی ۴.۶ درصدی را ثبت کند.

 

 روند قیمت نفت اگرچه در هفته های اخیر افزایشی بوده اما ادامه رشد قیمت باعث فروش نفت‌های ذخیره شده و همچنین تولید نفت‌های گران مانند شیل‌اویل‌ها خواهد شد.

 

موضوعی که می‌تواند کاهش دوباره قیمت‌ها و سقوط تا زیر ۵۰ دلار در هر بشکه را به همراه داشته باشد.

 

ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------