آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

چراغ بورس قرمز ماند/ جلوگیری از دولتی کردن سهام عدالت



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بورس
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ با افت ۳۹۴۴ واحدی به یک میلیون و ۱۸۱ هزار و ۶۵۹ واحد رسید. 

 به گزارش ایسنا، شاخص کل بورس با ۳۹۴۴واحد کاهش، رقم یک میلیون و ۱۸۱هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن هم ۹۷۴واحد کاهش یافت و به رقم ۴۳۱هزار و ۴۱۶واحد رسید.

 

معامله‌گران این بازار ۷۴۳هزار معامله به ارزش ۵۴هزار و ۹۴۸میلیارد ریال انجام دادند.

 

ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، فراوری معدنی اپال کانی پارس و فولاد کاوه جنوب کیش نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

 

شاخص کل فرابورس با چهار واحد افزایش، رقم ۱۶هزار و ۹۲۵واحد را ثبت کرد. در این بازار ۵۹۸هزار معامله به ارزش ۱۹۹هزار و ۸۶میلیارد ریال انجام شد.

 

پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی غدیر، سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان و شرکت آهن و فولاد ارفع نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سهامی ذوب آهن اصفهان و گروه توسعه ملی مهر آیندگان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

 

برگزاری جلسه فوق العاده کمیسیون اقتصادی برای جلوگیری از دولتی کردن سهام عدالت

روند نزولی بازار سرمایه,دولتی کردن سهام عدالت

 

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در نشست خبری:قرار است فردا جلسه فوق العاده کمیسیون اقتصادی با وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت بررسی اقدامات شورای عالی بورس و ابلاغیه آنان درباره انتخابات اعضای هیئت مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت برگزار شود.

 

نمایندگان مجلس نگران دولتی  شدن  سهام عدالت هستند، چرا که قرار است در سی و یک استان و از هر استان ۵ نفر به عنوان اعضای هیئت مدیره سهام عدالت انتخاب شوند و عملاً ۱۵۵ نفر اداره بزرگترین مجموعه‌های اقتصادی کشور را برعهده بگیرند که مجلس اجازه نمی‌دهد با نفوذ دولت این کار انجام شود.

 

این موضوع مغایر با کاهش تصدی گری دولت است، عملاً دولت با این انتخابات به دنبال آن است که سهام عدالت را در دست بگیرد در حالی که برگزاری این انتخابات به صورت علمی، تخصصی و مشارکت مردم انجام می شود.

 

همچنین احتمال دارد نشست مشترکی با رئیس قوه قضائیه برگزار کنیم تا این موضوع از جنبه قضایی و حقوقی هم پیگیری شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------