آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

افزایش بهای نفت در بازار جهانی



نفت  ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
بهای طلای سیاه در بازار انرژی شاهد افزایش بود. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت در بازار انرژی افزایش یافت.

 

بر این اساس، در معاملات بازار انرژی لندن بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال با ۲.۰۷ درصد افزایش ‏نسبت به پایان ‏‏معاملات روز کاری ‏پیشین، به ۶۸ دلار و ۵۰ سنت رسید. این قیمت از هشتم ژانویه سال گذشته میلادی تاکنون سابقه نداشته است.

 

قیمت دو شاخص عمده نفتی جهان، یعنی نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال و نفت خام سبک و ‏‏شیرین وست تگزاس اینترمیدیت از اول ژانویه امسال تاکنون بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است. یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت نفت در بازار جهانی نتیجه نشست مجازی (ویدئوکنفرانس) گروه نفتی اوپک پلاس بوده است.

 

براساس تصمیمی که ۲۳ کشور عضو گروه نفتی اوپک پلاس، در نشست روز چهارم ماه مارس گرفتند مقرر شد که میزان تولیدشان برای ماه آوریل در همان حد ماه مارس باقی بماند. به موجب این تصمیم، تنها روسیه و قزاقستان اجازه یافتند ۱۵۰ هزار بشکه در روز به تولید خود بیفزایند که در نشست ماه ژانویه نیز همین تصمیم گرفته شده بود.

 

عربستان نیز موافقت کرد داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز از تولید خود در ماه آوریل بکاهد. بدین ترتیب این کشور‌ها در ماه آوریل نیز مانند ماه مارس، میزان کاهش تولید روزانه خود را در همان حد هفت میلیون و ۵۰ هزار بشکه ادامه می‌دهند.

 

تحلیلگران انتظار داشتند اختلافات میان دو وزنه سنگین گروه نفتی اوپک پلاس، یعنی روسیه و عربستان سعودی، به ترتیب دومین و سومین تولید کننده بزرگ نفت در جهان، مانع توافقی امیدوار کننده در این نشست شود و این گونه زمینه برای افزایش تولید نفت فراهم شود. اما دومین نشست وزیران نفت اوپک و متحدان آن به طور غیرمنتظره به توافقی درباره حفظ سیاست‌های کنونی در زمینه تولید نفت منجر شد.

 

الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه و وزیر انرژی این کشور که رهبر گروه کشور‌های غیر عضو اوپک در گروه نفتی اوپک پلاس را برعهده دارد روز جمعه در اظهار نظری گفت: این نشست مثمر ثمر بود.

 

علاوه بر این، انتظار می‌رود موجودی نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا، در ماه آوریل کاهش یابد که این امر نیز زمینه ساز افزایش بهای نفت خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------