آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

قانون مالیات خودرو‌ها و خانه‌های لوکس از خرداد اجرایی می‌شود



 مالیات خودرو‌,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: افراد مشمول مالیات خودرو‌ها و منازل لوکس تا خرداد شناسایی و این موضوع به آنان ابلاغ می‌شود.

به گزارش تسنیم، امید علی پارسا در حاشیه جلسه هیئت مقررات زدایی افزود: بر اساس قانون بودجه امسال خانه‌های با ارزش بیش از ده میلیارد تومان مشمول مالیات خواهند شد.

 

وی اضافه کرد: همچنین برای خودرو‌های لوکس اگر ارزش مجموع خودرو‌های یک فرد و فرزندان کمتر از 18 سال او بیش از یک میلیارد تومان باشد مشمول مالیات خواهد بود.

 

پارسا گفت: این مالیات به صورت پله‌ای محاسبه می‌شود و از یک میلیارد تا یک و نیم میلیارد تومان یک درصد مالیات و رقم‌های بالاتر درصد بالاتری را شامل خواهد شد

 

وی افزود: با این حال اگر ارزش خودروی هر یک از زوجین در خانواده کمتر از یک میلیارد تومان باشد مشمول مالیات نمی‌شود.

 

پارسا ابراز امیدواری کرد: مراحل اجرایی ثبت اظهارنامه‌ها و همچنین راه اندازی پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تا خرداد و عملیاتی شود.

 

وی با بیان اینکه امسال مجموعه‌ای از سیاست‌ها برای حمایت از تولید پیگیری می‌شود گفت: افزایش بخشودگی‌جرایم و تقسیط بدهی‌ها از جمله این موارد است.

 

رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: در جلسه امروز هیئت مقررات‌زدایی بر موضوع کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی در هیئت‌های حل اختلاف تاکید و مقرر شد با هوشمندسازی فرآیند مالیاتی درصد بالایی از اظهارنامه‌های مالیاتی بدون رسیدگی تایید شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------