آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

افت نسبی قیمت آی‌فون‌های سری ۱۲ طی یک ماه گذشته



 نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر باعث افت قیمت قابل‌توجه گوشی‌های موبایل شده است؛ در این میان اما کاهش قیمتی برخی مدل گوشی‌های اپل نسبت به دیگر برندها محسوس‌تر بوده است. برای مثال آی‌فون ۱۲ پرومکس در این مدت نزدیک به ۴ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

 

 گوشی‌های موبایل,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

 رصد بازار موبایل نشان می‌دهد آی‌فون ۱۲ پرو مکس ۱۲۸ گیگابایتی که پیش از این با قیمت ۳۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان به فروش می‌رسید، درحال‌حاضر با قیمت ۳۳ میلیون و ۸۵۰هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد و حدود ۴میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است. همچنین گوشی موبایل اپل مدل iPhone12 Pro با ظرفیت ۱۲۸گیگابایت، درحالی‌که در فروردین ۱۴۰۰، با قیمت ۳۶میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید، درحال‌حاضر با افت قیمت ۴میلیونی، ۳۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. با این‌حال، استثنائا آی‌فون ۱۲ مینی در این بازه زمانی افزایش قیمت داشته است و درحال‌حاضر با افزایش قیمت حدود دو میلیون تومانی، ۲۵ میلیون و ۸۹۹هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. همچنین آی‌فون ۱۱ هم حدود یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان افزایش قیمت داشته و درحال‌حاضر با قیمت ۲۸میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

 

افت کاهش قیمت در مدل‌های دیگر اپل هم به چشم می‌خورد. گوشی موبایل اپل مدل ۱۱ پرومکس با ظرفیت ۶۴ گیگابایت، با کاهش قیمت ۹میلیون تومانی از ۴۳میلیون و ۳۰۰هزار تومان به ۳۴میلیون و ۸۰۰هزار تومان رسیده است. همچنین مدل آی‌فون ۱۱ پرومکس ۲۵۶گیگابایتی، که پیش از آن با قیمت ۴۰میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسید، با یک افت قیمت نزدیک ۴میلیون تومانی، قیمت آن ۳۶میلیون تومان است. به رغم افزایش قیمت برخی مدل‌ها با توجه به افت قیمت چشمگیر آی‌فون، تعدادی از کارشناسان مقطع زمانی فعلی را بهترین زمان خرید گوشی‌های اپل می‌دانند.

 

 آی‌تی ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------