تخم مرغ کیلویی چند؟



 ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رئیس هیئت مدیره اتحادیه تخم گذار تهران نوشت: از ابتدای امسال ۵ هزار و ۳۰۰ تا ۵ هزار و ۴۰۰ تن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده است.

 

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه تخم گذار تهران درباه آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ ۱۵ هزار و ۲۰۰ تا ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان است‌.

 

او قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ را بالای ۱۸ هزار تومان و نرخ مصوب ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید با نرخ تخم مرغ درب مرغداری فاصله دارد که انتظار می‌رود قیمت مصوب اصلاح شود؛ چرا که از آذر سال گذشته به رغم افزایش هزینه‌های تولید نرخ مصوب تغییری نکرده است‌.

 

نبی پور ادامه داد: بارها هشدار دادیم که اگر تمهیداتی اندیشیده نشود با بحران بازار تخم مرغ روبه‌رو خواهیم شد.

 

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در واکنش به کاهش جوجه ریزی در ماه‌های اخیر بیان کرد: با توجه به کاهش جوجه ریزی در ۵ ماه گذشته پیش بینی می‌شود که در ۲ ماه آینده عرضه تخم مرغ به بازار کاهش یابد که این امر منجر به نوسانات شدید قیمت می‌شود.

 

او درباره آخرین وضعیت تامین نهاده‌های دامی گفت: در شرایط فعلی کنجاله سویا زیاد و ذرت کم است که با این وجود تولیدکنندگان مجبور به تامین ذرت با نرخ ۴ هزار و ۶۰۰ تا ۴ هزار و ۷۰۰ تومان از بازار آزاد هستند.

 

این مقام‌مسئول ادامه داد: علی رغم افزایش ۳۱ درصدی کرایه حمل، پشت بارنامه همچنان از مرغداران گرفته می‌شود که با وجود پیگیری‌های مکرر، وزارت جهاد و وزارت صمت پاسخگو نیستند.

 

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با اشاره به اینکه مشکلی در تولید تخم‌مرغ نداریم، بیان کرد: روزانه ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که با کاهش مصرف در فصل گرما مشکلی نداریم.

 

نبی پور درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: از ابتدای امسال ۵ هزار و ۳۰۰ تا ۵ هزار و ۴۰۰ تن تخم مرغ صادر شد، در حالی که قرار بود، تعرفه صادرات از ۳ هزار و ۵۰۰ به ۲ هزار تومان کاهش یابد، اما این امر هنوز اتفاق نیفتاده است.

 

به گفته او، طی یک تا ۲ ماه آینده اثرات کاهش جوجه ریزی ماه‌های اخیر را بر بازار خواهیم دید.

 

این مقام مسئول در پایان در واکنش به بی توجهی مسئولان به اصلاح قیمت مصوب تخم مرغ گفت: در شرایط کنونی که قیمت مرغ بالا رفته است، مسئولان به فکر واردات تخم مرغ نطفه دار افتادند، در حالی که نیازی به واردات نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------