آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

آخرین مهلت ثبت‌نام مسکن ملی



ملی مسکن,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در مرحله پنجم فراخون اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند گفت: مهلت ثبت نام ساعت ۲۴ فردا چهارشنبه ۲۶ خردادماه ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد. 

به  گزارش ایسنا؛ محمود محمودزاده اظهار کرد: مرحله پنجم ثبت نام طرح اقدام ملی که به مدت یک هفته تعیین شده بود از روز ۱۹ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز شده و مهلت نام نویسی ساعت ۲۴ روز ۲۶ خردادماه به پایان می رسد.

 

وی افزود: تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار متقاضی اقدام به ثبت نام کرده‌اند. در این مرحله با تامین زمین، ظرفیتهای جدیدی در بسیاری از شهرها اضافه شد. همچنین در برخی شهرها که مراحل قبلی تقاضای پایینی داشتند در مرحله پنجم مجددا به فراخوان گذاشته شدند.

 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: به طور کلی در ۲۴۵ شهر ظرفیت ایجاد کردیم که حدود ۱۲۰ هزار واحد فقط در این مرحله افزوده شده است.

 

تا پایان تیرماه ۳۵ هزار واحد افتتاح می‌شود 

محمودزاده درباره افتتاح جدید واحدهای اقدام ملی مسکن گفت: تا پایان تیرماه حدود ۳۵ هزار واحد به بهره برداری می رسد. هم اکنون منتظر اعلام زمان دقیق افتتاح هستیم. با توجه به ترافیک کاری و این مساله که فقط پنجشنبه ها به بحث افتتاحات اختصاص دارد درخصوص زمان بهره برداری دچار محدودیتهایی شدیم. البته تعداد واحدهایی که تکمیل می شود به طور دائم در حال افزایش است و تا پایان تیرماه از ۳۵ هزار واحد فراتر خواهد رفت.

 

به گزارش ایسنا، مرحله پنجم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در ۲۴۵ شهر از استان های کشور (بجز شهرهای استان‌های کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی) از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

 

متقاضیان برای نام نویسی به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir مراجعه کنند. متاهل یا زن خودسرپرست به شرط داشتن ۳۵ سال سن، عدم استفاده از زمین یا مسکن دولتی از ابتدای انقلاب تا کنون، عدم مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد و سابقه سکونت پنج ساله در شهر یا شهرهای نزدیک محل تقاضا از جمله شروط ثبت نام است.

 

متقاضیان ساکن در کلان‌شهر تهران در این مرحله می‌توانند علاوه بر شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی، در شهرهای نصیرشهر، صفادشت و رباط کریم و قرچک نیز ثبت‌نام کنند. متقاضیان ساکن در شهرهای بهارستان، قدس و ملارد می‌توانند در نصیرشهر و رباط کریم و متقاضیان ساکن در شهرری نیز می‌توانند در شهر قرچک ثبت‌نام کنند. محل تامین زمین متقاضیان ساکن در شهر مینوشهر در استان خوزستان، شهر خرمشهر است.

 

یادآور می شود پروژه مسکن ملی از طریق آورده متقاضیان و ۱۵۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان بوده است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین محاسبات که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده به ۳.۷ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------