آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

داستان سرگردانی ۳۰ ساعته مسافران ایرانی در فرودگاه روسیه چه بود؟| وزیر بهداشت خواستار توقف فوری پروازها به مسکو شد



مسکو,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
دو روز گذشته مسافران پرواز تهران-مسکو پس از رسیدن به مقصد، حدود ۳۰ ساعت در فرودگاه شرمیتووا روسیه سرگردان شدند و مشکلات متعددی برای آن‌ها به وجود آمد و به نظر می‌رسد مشکل حضور تعدادی اتباع کشور افغانستان در این پرواز بودند که قصد مهاجرت غیرقانونی به اروپا را از این طریق داشته‌اند اما به ایران بازگردانده شدند. 

 به گزارش ایسنا، روز پنجشنبه هفته گذشته حدود ٣٧ مسافر ایرانی در فرودگاه شرمیتووا در روسیه و پس از پرواز  از تهران به این کشور ۳۰ ساعت سرگردان شده بودند و رحمت‌الله رفیعی - رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران- در این باره به ایسنا گفته بود که صبح روز گذشته دو پرواز از تهران به مقصد روسیه انجام شد، یکی از این پروازها به شرکت روسی ایرفلوت تعلق داشت که ٣٧ مسافر آن ایرانی بودند و حوالی ساعت ۴:۵٠ صبح روز پنجشنبه ٢٧ مردادماه تهران را به مقصد فرودگاه شرمیتووا روسیه ترک کرد. شرکت‌های هواپیمایی خارجی اگر از ویزای مسافر مطمئن نباشند هرگز اجازه سوار شدن نمی‌دهند.

 

وی افزود: حوالی ساعت ٧:٣٠ صبح همان روز یک پرواز ایرانی با بیش از ١٧٠ مسافر به همین مقصد انجام شد. مسافران هر دو پرواز هنگام خروج از فرودگاه دچار مشکل شدند. اما با پیگیری سفارت ایران تمام مسافران پرواز ایرانی پس از چند ساعت معطلی، اجازه خروج از فرودگاه را گرفتند، اما ٣٧ مسافر ایرانی پرواز روس بیش از ٣٠ ساعت است که در فرودگاه سرگردان و معطل هستند و به بخشی انتقال داده شده‌اند که به هیچ امکاناتی دسترسی ندارند، درحالیکه در بین‌شان دو کودک شیرخوار و افرادکهنسال حضور دارند.

 

رفیعی درباره علت نگهداری این مسافران ایرانی، ادامه داد: همه این مسافران با Fan ID و بلیت بازی‌های جام ملت‌های اروپا به روسیه سفر کرده‌اند و هیچ کار غیرقانونی هم نه انجام شده و نه گزارش شده است. اگر روسیه برخورد سختگیرانه‌ای با مسافران دارد و حتی اگر ادعاهایی مطرح شده، سفارت ایران در روسیه باید پیگیر وضعیت شهروندان ایرانی باشد، درحالیکه در پاسخ به پیگیری‌های آژانسی که این مسافران از طریق آن اقدام کرده‌اند گفته درگیر انتخابات است و در نهایت هم پس از اعزام یکی از کارمندان خود به فرودگاه، گفت که این مسافران با مجوز جعلی آمده‌اند و آژانس‌ها را مقصر دانست که چرا تور و بلیت فروخته‌اند و مسافر می‌فرستند.

 

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران درباره ادعاهایی که در ارتباط با جعلی بودن مجوز ورود این مسافران مطرح شده است، اظهار کرد: مرز روسیه به خاطر کرونا مدتهاست به روی پاکستان، افغانستان، هند و ایران بسته است. تمام مسافران با Fan ID روسیه می‌روند که قابل استعلام است و اقدام غیرقانونی نیست. اگر شائبه مهاجرت غیرقانونی این افراد از روسیه با Fan ID وجود دارد، این سوال مطرح است که آیا این شائبه درباره ترکیه و یا هر کشور دیگری وجود ندارد؟ روسیه خود این Fan Id  و بلیت بازی‌های جام اروپا را در دسترس قرار داده و هر مسافری می‌تواند آن را تهیه کند، چرا با شهروند ایرانی این برخورد شده است.

 

گرچه مسئولان حوزه هوانوردی پاسخی به این ماجرا نداده‌اند و معتقدند به آن‌ها از منظر وظیفه قانونی ارتباطی ندارد اما پیگیری‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد تعدادی از مسافران این پرواز شرکت هواپیمایی ماهان که از اتباع افغانستان بوده‌اند و مجوزهای لازم را برای ورود به روسیه را نداشتند و متولیان فرودگاه شرمیتووا روسیه به تصور و گمان اینکه این مسافران قصد مهاجرت غیرقانونی به اروپا از طریق این کشور را داشته‌اند اجازه خارج شدن از فرودگاه روسیه را به دیگر مسافران را هم نداده‌اند و همین مساله سبب اعتراض ایرانی‌ها در این کشور شده است.

 

وزیر بهداشت خواستار توقف فوری پروازها به مسکو شد | شیوع کرونا در پایتخت روسیه

وزیر بهداشت در نامه‌ای به سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون وزیر بهداشت بر ضرورت طرح موضوع و اخذ تصمیمات فوری در مورد توقف پروازها به مقصد مسکو و برعکس در جلسه کمیته امنیتی ـ اجتماعی ستاد ملی کرونا تاکید کرد.

 

به گزارش ایرنا، در نامه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون وزیر بهداشت آمده است: «با توجه به گزارشات واصله از کشور روسیه در خصوص شیوع بیماری کوویدـ۱۹ ضروری است، موضوع توقف پروازها به مقصد مسکو و بالعکس سریعا در جلسه کمیته امنیتی ـ اجتماعی ستاد ملی کرونا مطرح و تصمیمات فوری اتخاذ گردد.»

 

هجوم ویروس هندی به روسیه 

افزایش شدید شمار بیماران کرونایی در روسیه به ویژه در مسکو، بار دیگر به این مساله ابعاد بحرانی داده به گونه‌ای که نگرانی مقام‌های روسیه را برانگیخته است.

 

شهردار مسکو و معاون ستاد مقابله با کرونا در دولت روسیه نیز روز ۲۸ خرداد اعلام کرد که تقریبا ۹۰ درصد افرادی که در پایتخت روسیه به کرونا مبتلا شده‌اند با ویروس هندی به این بیماری ابتلا یافته‌اند.

 

سرگئی سابیانین به شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، ۸۹.۳ درصد افراد مبتلا به کرونا در مسکو با ویروس دلتا که به ویروس هندی کرونا معروف شده است، مبتلا شده‌اند.

 

تاکنون در روسیه ۵ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۹۶۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت بوده و از این تعداد ۴ میلیون و ۷۹۲ هزار نفر بهبود یافته‌اند و ۱۲۶ هزار و ۷۳ نفر هم جان باخته‌اند و مسکو بالاترین آمار ابتلا و فوت بر اثر کرونا را در روسیه دارد.

 

روسیه تاکنون سه واکسن برای کرونا ساخته و به ثبت رسانده است که واکسن اسپوتنیک وی واکسن اصلی این کشور است که به بیش از ۶۰ کشور جهان صادر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------