آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

جاماندگان از یارانه منتظر بمانند؛ مراجعه نکنند



 یارانه  ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
به دنبال تصمیم دولت برای ثبت نام از جاماندگان یارانه فعلا با ابلاغ آیین‌نامه مربوطه باید وزارت رفاه مقدمات ثبت نام را فراهم و در نهایت لیستی را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارائه و پرداخت انجام شود. در این شرایط نیازی به مراجعه داوطلبان برای ثبت نام وجود نداشته و باید منتظر اعلام وزارت رفاه جهت ثبت نام الکترونیکی باشند. 

به  گزارش ایسنا؛ سرانجام بعد از چند بار تکلیفی که در قانون بودجه برعهده دولت جهت ثبت نام از جاماندگان یارانه نقدی گذاشته شده بود، هیات وزیران در اوایل خرداد ماه سال جاری نسبت به تصویب آیین‌نامه مربوط به ثبت نام جاماندگان از یارانه نقدی و معیشتی براساس تبصره ۱۴ قانون بودجه اقدام کرد.

 

طبق این مصوبه ثبت نام کلیه افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی، یارانه حمایت معیشتی خانوار و سایر یارانه ها از جمله افراد جدید، افرادی که تاکنون ثبت نام نکرده اند و افرادی که منصرف شده اند و همچنین پرداخت یارانه نقدی به افراد واجد شرایط، براساس دستورالعمل مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه ها تعیین و در حد وصولی دریافتی ها (منابع) جدول تبصره (۱۴) انجام خواهد شد.

 

همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شد که امکانات مورد استفاده متقاضیان دریافت یارانه نظیر سامانه ثبت اعتراضات، پاسخگویی، آزمون وسع و پیامکی را ضمن انجام آموزش های لازم در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار دهد.

 

اما طی این مدت برخی داوطلبان برای ثبت نام یارانه به صورت حضوری به سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کرده و یا این‌که ابهاماتی در رابطه با نحوه‌ی ثبت نام داشته‌اند، اما لازم به یادآوری است که تا زمانی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرایط وبت نام را فراهم نکرده و در این رابطه اطلاع رسانی نکند هیچ ضرورتی برای مراجعه وجود ندارد.

 

 این در شرایطی است که طبق اعلام اخیر حاجتی -رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها - پیش از این طی جلسات متعددی که بین سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت رفاه برگزار شده توافقاتی در رابطه با تبادل بانک‌های اطلاعاتی صورت گرفته و وزارت رفاه مسئولیت آماده سازی بستر ثبت نام از جاماندگان را برعهده دارد و هر زمان که ثبت نام نهایی صورت گرفته و لیست متقاضیان به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شود، آنگاه این سازمان پرداخت را در یارانه آن ماه اعمال خواهد کرد.

 

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفته بود که منابع لازم جهت ورود افراد جدید با استفاده از ظرفیت جابه‌جایی ۱۰ درصد منابع که در قانون وجود دارد، فراهم شده و این سازمان آمادگی پرداخت جدید را خواهد داشت.

 

براین اساس با فراهم شدن بسترهای لازم از سوی وزارت رفاه ثبت نام باز هم حضوری نبوده و از طریق آدرس الکترونیکی انجام می‌شود که آن را این وزارتخانه اطلاع رسانی خواهد کرد. بنابراین هیچ یک از متقاضیان نباید هیچ‌گونه مراجعه حضوری به وزارت رفاه یا سازمان هدفمندی یارانه‌ها داشته باشند.

 

در حالی قرار است تعدادی جدید به لیست یارانه بگیران اضافه شود که در حال حاضر بیش از ۷۷ میلیون نفر در قالب ۲۴ میلیون خانوار یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند که شروع پرداخت آن از سال ۱۳۸۹ بوده و تاکنون مبلغ تغییری نکرده است. این در حالی است که بارها در قانون بودجه دولت مکلف به حذف سه دهک بالای درآمدی بوده ولی موفقیت چندانی در آن نداشت و در سال جاری نیز این تکلیف در قانون بودجه حذف شده است.

 

از سویی طبق گزارش سازمان هدفمندی یارانه‌ها در حال حاضر ۱۹.۷ میلیون خانوار شامل حدود ۶۰ میلیون نفر در هر ماه یارانه معیشتی دریافت می‌کنند که از آبان ماه سال ۱۳۹۸ با افزایش قیمت بنزین در دستور کار پرداخت قرار گرفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------