آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

به وزیر گفتم به فکر سفره مردم باشید ولی ایشان گفتند من بهزیستی نیستم



مافیای لبنیات ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
دیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی ایران درباره ماجرای گرانی شیر گفت: ۸ نفر شخصیت حقیقی و حقوقی با کمک وزارت جهاد کشاورزی با گران کردن شیر به‌دنبال خروج ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه کشور بدون پرداخت عوارض هستند.

علی احسان ظفری در گفت‌و‌گو با تسنیم در نهاوند اظهار داشت: نزدیک یک ماه است مافیای لبنیات با کمک وزارت جهاد کشاورزی زمینه‌سازی گران کردن قیمت شیر را کردند تا به‌بهانه آزادسازی قیمت شیر صادرات کره و شیرخشک را انجام دهند.

 

وی گفت: در زمان حاضر 50 هزار تن شیرخشک و 48 هزار تن کره در کشور داریم که با شیر ارزان قیمت دولتی 4 هزار تومان و نهاده دامی 4200تومانی تولید شده است ولی مافیا به‌بهانه کمک به دامداران ابتدا شیر را گران کردند و کنار آن صادرات کره و شیرخشک را هم آزاد کردند.

 

ظفری بیان کرد: در مرحله اول به‌عنوان یک شهروند و در مرحله بعد به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های لبنی ایران و در مرحله سوم به‌عنوان یک تولیدکننده با 35 سال سابقه در استان همدان می‌گویم توسط 8 شخصیت حقیقی و حقوقی با مصوبه وزیر جهاد کشاورزی سفره لبنی مردم کوچک شد و همین کار باعث می‌شود سه تا چهار هزار میلیارد تومان سرمایه ملی این کشور بدون پرداخت یک ریال حق گمرکی و به‌بهانه صادرات از کشور خارج شود.

 

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های لبنی ایران خاطرنشان کرد: این 8 شخصیت حقیقی و حقوقی و دوستانشان در دولت و وزارت‌خانه جهاد کشاورزی خوب می‌دانند که شرح وظایفشان چیست و چه وضعیتی به وجود می‌آید و چقدر مردم را بی‌چاره کرده‌اند، با کاری که آنها کردند اقشار ضعیف دیگر نمی‌توانند چند کیلو شیر و یک سطل ماست هم بخرند.

 

ظفری گفت: به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های لبنی ایران و یک تولیدکننده باسابقه از دستگاه‌های نظارتی تقاضای عاجزانه دارم به‌خاطر مردم و قطع دست مافیا به مسئله گرانی شیر و صادرات کره و شیرخشک ورود کنند تا این سرمایه چند هزار میلیارد تومانی از کشور خارج نشود.

 

ظفری تصریح کرد: این 8 شخصیت حقیقی و حقوقی بدون اینکه از نظر کارشناسان و تولیدکنندگان اصلی و دستگاه‌های نظارتی و حتی دامداران روستایی استفاده کنند مصوبه‌ای غیرقانونی را تصویب و در راستای اهداف خود و به‌ضرر مردم اجرایی کردند.

 

وی افزود: از هفته‌ها قبل برای تحت تأثیر قرار دادن جامعه در مورد ارزانی شیر ابتدا یک گاو شیرده و مولد را داخل یک ماشین جلوی چشم زن و بچه مردم در خیابان سلاخی می‌کنند و سر می‌برند که یک دامدار دلسوز و باغیرت هیچ‌وقت با گاو شیرده این کار را نمی‌کند زیرا شخصیت آنها ارزنده‌تر است.

 

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های لبنی ایران با ابراز این نکته که 35 سابقه کار تولید لبنیات را دارد و از صفر شروع کرده است مطرح کرد: چطور امکان دارد وزیر 3 نفر از نمایندگان این 8 نفر را پای میز مذاکره بنشاند و به‌جای دفاع از تهیه نهاده‌های دامی و تعادل برقرار کردن بین عرضه و تقاضا و برطرف کردن مشکلات دامداری‌های کوچک در روستاها با یک مصوبه که جایگاه قانونی هم ندارد باعث نابودی دام‌های مولد و تولیدکنندگان شیر شود.

 

ظفری ادامه داد: فقط می‌دانم سفره و سبد کالای لبنیات مردم کوچکتر شده است اما سؤال اینجاست؛ چرا وزیر بحث شیر خام را کنار شیرخشک و کره قرار داده است؟ و چرا دولت در آخرین روزهای حیاتش برای انجام این مصوبه از نظر همه دستگاه‌های نظارتی استفاده نکرد؟

 

تولیدکننده باسابقه شهرستان نهاوند و استان همدان گفت: من در جلسه‌ای که با حضور بیش از 15 نفر از مسئولان دولتی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد خطاب به آنها و وزیر گفتم "به‌فکر سفره مردم باشید."، ولی ایشان گفتند "من بهزیستی نیستم."، و در ادامه دیدیم که ایشان گویا مسئول فروش سفره مردم هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------