آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

بررسی لغو رجیستری ۳۴۰۰ گوشی‌/ برخی مدعی‌ شدند



رجیستری ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران طی مذاکرات صورت گرفته مقرر شد تا جریان لغو رحیستری ‌و غیرفعال شدن بیش از ۳۰۰۰ گوشی موبایل که در سال گذشته و بعد از انجام تشریفات رجیستری متخلف شناخته شده بود، بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد تا حقی از کسی تضییع نشده باشد. 

به گزارش ایسنا، از  ۱۲ مهرماه ۱۳۹۹ با تصمیم  ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  هرگونه ثبت غیرحضوری تلفن‌ همراه و بعد از خروج از گمرکات اجرایی (مبادی ورودی) توسط مسافران ممنوع اعلام و باید اظهار و ثبت تلفن همراه مسافران فقط در محل مبادی ورودی و پس از احراز هویت دقیق و تشخیص غیرتجاری بودن و طی تشریفات گمرکی در لحظه ورود به کشور انجام می شد، اما در ادامه با توجه به تبعاتی که این روش به همراه داشت به ویژه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در جریان شیوع بیماری کووید-۱۹ با اعلام گزارش گمرک ایران به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و درخواست تجدید نظر در این رابطه، مقرر شد که رجیستری بار دیگر به صورت غیرحضوری انجام و فقط در ابتدای ورود هویت مسافر و گوشی توسط بارکدخوان در حداقل زمان ثبت و مابقی فرایند به صورت غیرحضوری در سامانه همتا انجام شود.

 

با این حال از همان شروع رجیستری در ابتدای دی ماه، گمرک ایران اعلام کرد که با توجه به سوء استفاده برخی از فضای سامانه، نسبت به غیر فعال شدن رجیستری حدود ۳۴۰۰ گوشی اقدام شده است.

 

اما آن چه که به تازگی ارونقی-معاون فنی گمرک ایران- به ایسنا اعلام کرده از این حکایت دارد به دنبال پیگیری های صورت گرفته قرار بر این شده تا بررسی های جدیدی صورت بگیرد.

 

با وجود تذکر سامانه، بازهم خلاف آن عمل شد

این مقام مسئول در گمرک ایران در این رابطه توضیحات بیشتری ارائه کرد و با اشاره به روند رجیستری گوشی تلفن همراه به صورت غیر حضوری و در مبادی ورودی  گفت که طبق بخشنامه مربوطه هر مسافر ورودی به ایران سالانه صرفا یک گوشی تلفن همراه می تواند با خود وارد و ثبت کند اما در صورتی که در هنگام اجرا برخی افراد  نسبت به رجیستری تعداد بیشتری گوشی اقدام کنند و یا با گذرنامه تعداد بالاتری را ثبت کرده باشند با آنها برخورد و رجیستری لغو و یا این گوشی ها عملا غیر فعال می‌شود.

 

وی ادامه داد: این در حالی است که در هنگام هر بار ورود به سامانه برای رجیستری، پیام هشدار اعلام و بعد از پذیرش توسط متقاضی، امکان انجام مراحل رجیستری وجود دارد. از این رو در صورتی که با یک گذرنامه بیش از یک گوشی رجیستر شود وجه واریزی بابت حقوق ورودی برگشت داده نخواهد شد و با متخلفان برخورد می شود.

 

معاون فنی گمرک با اشاره به این که در دی ماه سال گذشته و در ابتدای شروع رجیستری برخی افراد سودجو از این فضا سواستفاده کرده و تعداد زیادی گوشی تلفن همراه با یک گذرنامه رجیستر کرده بودند یادآور شد:  طی بررسی های صورت گرفته توسط سامانه های مرتبط، رجیستری بیش از 3400 گوشی لغو و افراد خاطی توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر مراجع مورد رصد قرار گرفتند.

 

برخی مدعی رحیستری قانونی هستند

ارونقی در ادامه با بیان این که در این مدت پیگیری های زیادی از سوی صاحبان گوشی های غیر فعال شده و همچنین اتحادیه مربوطه برای بررسی وضعیت این گوشی ها صورت گرفت  گفت: این در حالی است که ادعای تعداد زیادی از افراد از این حکایت دارد که گوشی های تلفن همراه آنها  به صورت کاملا قانونی ثبت و رجیستر شده است. از این رو درخواست کردند تا بار دیگر شرایط انها مورد بررسی قرار بگیرد.

 

 نتایج به زودی اعلام می شود

وی یادآور شد: براین اساس با توجه به این که موضوع از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است طی مذاکرات صورت گرفته از طریق معاونت فنی گمرک ایران و  معاونت حقوقی این سازمان با دستگاه های مربوطه مقرر شد تا برای ممانعت از تضییع حقوق ذی نفعان بررسی های لازم انجام  و در دستور کار قرار گیرکه نتیجه این رسیدگی ها ظرف هفته آتی اعلام خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------