آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

وزارت نیرو: برنامه‌ای برای خاموشی نداریم | صادرات برق در حداقل میزان ممکن قرار دارد



 وزارت نیرو ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
معاون راهبری شبکه برق ایران گفت: ماموریت اصلی شرکت مدیریت شبکه برق ایران حفظ و استمرار تامین برق بوده که استمرار و توازن بین تولید و مصرف برق در کشور مستلزم همکاری و همراهی همه جانبه در بخش‌های خانگی، صنایع، کشاورزی و ... است. 

 به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "مهدی مقیم زاده" درخصوص میزان تولید و مصرف برق در کشور گفت: در روز گذشته میزان مصرف به ۶۵ هزار مگاوات رسید که از این میزان توانستیم ۵۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات را تامین کنیم و این میزان اختلاف بین توزیع و مصرف از طریق مشارکت و هماهنگی با صنایع بزرگ مدیریت شد.

 

وی ادامه داد: طی تفاهم‌نامه‌هایی که با صنایع بزرگ داشتیم و مشارکت در بخش کشاورزی و طرح‌های مدیریت مصرف، توانستیم مصرف را مدیریت و پاسخگویی مناسب را داشته باشیم.

 

مقیم زاده میزان مصرف را حول محور ۶۵ هزار مگاوات پیش بینی کرد و افزود: برای تامین این میزان مصرف، در بخش نیروگاه‌های حرارتی و آبی بایستی برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم تا بتوانیم این میزان مصرف را تامین کنیم.

 

وی با اشاره به افزایش دما و پایان تعطیلی ادارات، میزان بار را افزایشی پیش بینی کرد و گفت: با پایان تعطیلی ادارات و افزایش دما شاهد افزایش بار به میزان ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ مگاوات را شاهد خواهیم بود که این امر صرفا با همکاری و همراهی در کلیه بخش‌ها ممکن خواهد بود.

 

معاون راهبری شبکه برق کشور ادامه داد: برنامه‌ای برای خاموشی نداریم و هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق انجام شده که با مدیریت مصرف پاسخگوی نیاز مصرف خواهیم بود.

 

وی از برنامه هماهنگ شده با شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نبروی برق خبر داد و گفت: با شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق برنامه‌ای هماهنگ شده و سقف مصرفی برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده که با رعایت این سقف خاموشی نخواهیم داشت.

 

مقیم زاده در خصوص برخورد با مشترکان پرمصرف گفت: این امر از طریق شرکت‌های توزیع نیروی برق به مشترکان پرمصرف اطلاع رسانی و تذکر داده شده و تعرفه‌هایی نیز برای مشترکان پرمصرف در نظر گرفته شده که در صورت ادامه پرمصرفی از سوی آنان، این موارد اعمال خواهد شد.

 

 صادرات برق در حداقل میزان ممکن قرار دارد

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: صادرات برق در حداقل میزان ممکن قرار دارد، در حالی که میزان واردات برق در کشور بیش از ٥٠٠ مگاوات است.

 

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "مصطفى رجبى مشهدى" با اشاره به آخرین وضعیت مصرف برق در کشور گفت: شرایط کنونى صنعت برق به گونه‌اى است که مجموع میزان تولید نیروگاه‌هاى حرارتى و برق‌آبى از ۵۴ هزار مگاوات فراتر نرفته، در حالى که میزان نیاز مصرف برق کشور در این روزها نیازمند بیش از ۶۵ هزار مگاوات تولید برق است.

 

وى با تاکید بر وجود همکارى صورت گرفته در بخش صنایع مختلف کشور، افزود: اکنون با طرح‌هاى پاسخگویى بار و مشارکت مشترکان کشاورزى و صنعتى در حال جبران کمبودها هستیم تا در بخش خانگی با خاموشى روبرو نشویم.

 

رجبى مشهدى با توجه به محدودیت‌هاى ایجاد شده در فعالیت تولیدی‌ها، اظهار داشت: صنایعى که در این موقعیت حساس کشور در حوزه برق همکارى بیشترى را در صرفه‌جویى مصرف برق داشتند، در فعالیت‌هاى خود رفع محدودیت خواهند شد.

 

سخنگوى صنعت برق کشور خاطرنشان کرد: از صنایع فولادى و سیمانى که با انجام تعمیرات سالیانه و یا تعطیلات در این ایام با صنعت برق همکاری داشته‌اند قدردانی کرده و پس از رفع محدودیت‌ها از برق رایگان متناسب با همکاری برخوردار می‌شوند.

 

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، به میزان مصرف برق در مزارع استخراج بیت کوین اشاره کرد و گفت: مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارزهایى که تاکنون کشف شده‌اند بیش از ٢٠٠ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز با میزان مصرف حدود ٥٨٥ مگاوات بوده که تامین برق آنها نیازمند نیروگاهی با بیش از ٧٥٠ مگاواتى است که این میزان عددى بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

 

به گفته رجبى مشهدى، از طرفی مراکز استخراج رمز ارزهایى که به صورت مجاز در حال فعالیت بودند از ابتداى خرداد خاموش شدند و تا پایان دوران گرماى هوا و رفع محدودیت‌ها، خاموش خواهند ماند.

 

سخنگوى صنعت برق کشور به میزان صادرات برق اشاره کرد و گفت: اکنون میزان صادرات برق به دیگر کشورها در حداقل میزان ممکن قرار دارد، از طرفی میزان واردات برق در عددى بیش از ٥٠٠ مگاوات است که قطعا با رفع محدودیت‌ها صادرات برق به شرایط عادى باز مى‌گردد.

 

وى ادامه داد: در حال حاضر تنها محدودیت در بخش صنعت کشور است که آن هم به تدریج رفع خواهد شد تا بتوانیم به تولید بیشترى دست پیدا کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------