آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

رشد 12 هزار واحدی شاخص پس از تعطیلی 6 روزه بورس



 بازار سهام ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۲هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 6میلیارد و 603میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 5هزار و 557میلیارد تومان در بیش از 666هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 12هزار و 108واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 323هزار و 415واحد قرار گرفت.

 

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی چادرملو شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان خراسان جنوبی، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

 

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 3067واحد، کل (هم‌وزن) 1003واحد، قیمت (هم‌وزن) 636واحد، آزاد شناور 8318واحد و شاخص‌‌‌ بازار اول 17198 واحد رشد و شاخص بازار دوم 1961 واحد افت کردند.

 

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 74میلیون ورقه به‌ارزش 17هزار و 724میلیارد تومان در 331هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 218واحد رشد کرد و در ارتفاع 19هزار و 267واحد قرار گرفت.

 

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس و سنگ آهن گهر زمین شد و در مقابل شرکت‌های صنعتی مینو، سرمایه‌گذاری صبا تامین و فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------