آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

اجاره سرویس طلا توسط «نوعرسوان»/ یک طلافروش: در ازای اجاره طلا «سفته» می گیریم



 سرویس طلا ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
اخیرا بعضی تازه عروس‌ها به دلیل گرانی‌ سرویس طلا اجاره می‌کنند و اجاره طلا در شرایطی به طور محدود در برخی شهرستان‌ها اتفاق می‌افتد اما این شیوه داد و ستد هنوز در بازار تهران عرف نیست. 

  با کاهش قدرت خرید مردم، کار نوعروسان به اجاره سرویس طلا از طلافروشی‌ها رسیده است. فعالان بازار طلا می‌گویند معمولا طلا به افرادی اجاره داده می‌شود که ضامن یا معرف آشنا و معتبر داشته باشند.رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تائید اجاره طلا در برخی از شهرستان‌ها توضیح داد: اخیرا بعضی تازه عروس‌ها به دلیل گرانی‌ سرویس طلا اجاره می‌کنند و اجاره طلا در شرایطی به طور محدود در برخی شهرستان‌ها اتفاق می‌افتد اما این شیوه داد و ستد هنوز در بازار تهران عرف نیست.

 

ابراهیم محمدولی  گفت: در سال‌های گذشته برخی مردم برای تازه عروس‌ها از طلافروشان طلای قسطی می‌خریدند اما حالا اجاره سرویس طلا هم باب شده است.

 

فعالان بازار طلا می‌گویند که برای اجاره یک شب سرویس طلا به اندازه ارزش واقعی آن سفته داده‌اند. البته در شهر تهران کمتر طلافروشی پیدا می‌شود که سرویس طلا را به شکل اجاره‌ای در اختیار تازه عروس‌ها بگذارد.

 

محمدولی درباره نحوه اجاره سرویس طلا توضیح داد: معمولا اجاره سرویس طلا بین افراد توافقی صورت می‌گیرد. ممکن است برخی فروشندگان بابت این کار پولی دریافت نکنند اما عده‌ای هم هستند که ممکن است وجه نقدی بگیرند.

 

سال ۹۸ هم ایلنا در گزارشی از اجاره طلا در شیراز خبر داد و در این زمینه نوشته بود: « بدتر شدن وضعیت اقتصادی مردم در این روزها سبب شده تا بسیاری از خانواده‌ها برای شرکت در مراسم عروسی بستگان و نزدیکانشان و یا زوج‌های جوان به‌جای خرید طلا برای مراسم عروسی‌شان به اجاره کردن آن از طلافروشی‌ها روی بیاورند.»

 

 تجارت نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------