آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

رکود ۷۰ درصدی در بازار لوازم التحریر



  بازار لوازم التحریر,اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی
رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی از رکود ۷۰ تا ۸۰ درصدی طی دو سال گذشته در صنف نوشت افزار و افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت انواع لوازم التحریر نسبت به سال قبل خبر داد.  

موسی فرزانیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: به دلیل تعطیلی حضور فیزیکی در مدارس، دانشگاه‌ها و آموزشگاهها این صنف رکود سنگینی را تجربه کرده و فعلا هم چون قرار بر بازگشایی در مهرماه نیست، در واحدهای صنفی خبری از رونق نیست و رکود همچنان حاکم است.  

 

به گفته وی جنبه دیگر این رکود، آسیب به تولید کنندگان است، به طوری که محصولات آنها انبار و شیفت کاری آنها کمتر شده و در مواردی مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند.  

 

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار با اشاره به تغییر شغل در این صنف، تصریح کرد: احتمالاً اگر تا پایان سال مدارس و دانشگاه بازگشایی نشوند، ریزش خیلی بیشتر می‌شود.  

 

فرزانیان همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال کمبود کالاهایی که واردات آنها ممنوع شده، در صورت بازگشایی مدارس، گفت: بیش از دو سال است که بخشی از کالاها در گروه ۲۷ قرار گرفته که واردات آنها ممنوع است. در این مدت از ذخیره انبارها استفاده شده، اما در صورت ایجاد اولین هیجان خرید، احتمال بروز مشکل در اقلامی مانند ماژیک وجود دارد. چرا که به طور کلی واردات ماژیک ممنوع شده که خود شامل ۲۰ ردیف کالا است و فقط واژه وایت برد در کشور تولید می‌شود، اما ماژیک‌های نقاشی علامت‌زن، صنعتی و غیره که زیر مجموعه این تعرفه هستند، وارداتشان ممنوع است.  

 

وی همچنین درباره افزایش قیمت گفت: به دلیل رکود حاکم در بازار، در حد تغییر نرخ ارز و افزایش قیمت مواد اولیه افزایش قیمت اعمال شده است. برای مثال یک تولید کننده خودکار اخیرا اعلام کرده بود که قیمت خودکاری که پارسال ۱۱۰۰ تومان بوده حالا به ۱۳۰۰ تومان رسیده و می‌توان گفت در نهایت قیمت انواع نوشت افزار ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------