آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

کرونا دارایی ثروتمندان جهان را دو برابر کرده است



 ثروتمند جهان,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
آکسفام اعلام کرد که ثروت ۱۰ مرد ثروتمند جهان در طول همه گیری کرونا افزایش یافته و همزمان فقر فقیران نیز بیشتر شده است. 

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، آکسفام اعلام کرد که ثروت ۱۰ مرد ثروتمند جهان در طول همه گیری کرونا از ۷۰۰ میلیارد دلار به ۱.۵ تریلیون دلار افزایش یافته است.

 

طبق گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، ۱۰ مرد ثروتمند جهان در طول دو سال اول شیوع ویروس کرونا، با افزایش فقر و نابرابری، دارایی خود را دو برابر کردند.

 

آکسفام در یک نشست توجیهی که قبل از اجلاس مجازی رهبران جهان که تحت نظارت مجمع جهانی اقتصاد برگزار می‌شد، اعلام کرد که دارایی این افراد از ۷۰۰ میلیارد دلار به ۱.۵ تریلیون دلار با نرخ متوسط ۱.۳ میلیارد دلار در روز افزایش یافته است.

 

آکسفام کنفدراسیونی از مؤسسات خیریه است که بر کاهش فقر جهانی تمرکز دارد و درنشست خود گفت که ثروت میلیاردرها در طول همه گیری کرونا بیش از ۱۴ سال گذشته افزایش یافته است و این در حالی است که اقتصاد جهان از بدترین رکود اقتصادی از زمان سقوط وال استریت در سال ۱۹۲۹ رنج می‌برد.

 

آکسفام این نابرابری اقتصادی را «خشونت اقتصادی» نامید و گفت که نابرابری به دلیل عدم دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، خشونت مبتنی بر جنسیت، گرسنگی و تغییرات آب و هوایی منجر به مرگ ۲۱۰۰۰ نفر در روز می‌شود.

 

این مؤسسه اضافه کرد که همه گیری کرونا ۱۶۰ میلیون نفر را در فقر فرو برده است و اقلیت‌های قومی غیرسفید پوست بیشترین تأثیر را با افزایش نابرابری متحمل می‌شوند.

 

آکسفام همچنین خواستار اصلاحات مالیاتی برای تأمین بودجه تولید واکسن در سرتاسر جهان و همچنین مراقبت‌های بهداشتی، سازگاری با آب و هوا و کاهش خشونت برای کمک به نجات جان انسان‌ها شده است.

 

فوربس ۱۰ ثروتمندترین مرد جهان را به شرح زیر فهرست کرد: «ایلان ماسک»، رئیس تسلا و اسپیس ایکس، «جف بزوس» از آمازون، «لری پیج» و «سرگی برین»، بنیانگذاران گوگل، «مارک زاکربرگ» از فیس بوک، «بیل گیتس» و «استیو بالمر»، مدیران عامل سابق مایکروسافت، «لری الیسون»، مدیرعامل سابق اوراکل، «وارن بوفه» سرمایه گذار آمریکایی و «برنارد آرنو»، رئیس گروه تشریفات فرانسوی.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------