شاخص بورس همچنان صعودی است(دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه)



بازار بورس ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص کل بازار بورس امروز (دوشنبه، ۱۱ بهمن‌ماه) با ۱۰ هزار و ۲۲ واحد افزایش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۲۹۴ هزار واحدی قرار گرفت. 

به گزارش ایرنا، در معاملات امروز (دوشنبه) بیش از هفت میلیارد و ۷۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۹۶۶ واحد افزایش به ۳۳۰ هزار و ۷۲۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک ‌هزار و ۸۶۲ واحد رشد به ۲۰۷ هزار و ۵۷۴ واحد رسید.

 

شاخص بازار اول، ۱۰ هزار و ۶۹ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۱ هزار و ۷۴۵ واحد افزایش داشتند.

 

علاوه بر این در بین همه نمادها، بانک ملت (وبملت) با ۷۰۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۸۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۷۴ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۵۳۵ واحد، ایرا خودرو (خودرو) با ۴۷۵ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۴۰۴ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۳۶۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

 

در مقابل، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۷۹ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۷۰ واحد، صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۶۵ واحد و داروسازی اکسیر(دلر) با ۳۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

 

برپایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران خودرو (خودرو)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) وسایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۲۱ میلیون و پنج هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۱۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

 

امروز شاخص فرابورس بیش از ۸۷ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۶۱۸ واحد ثابت ماند.

 

نمادهای پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، فرابورس ایران (فرابورس)، بیمه سامان (بساما) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

 

همچنین بیمه گوثر (کوثر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، کلر پارس (کلر)، بیمه تجارت نو (بنو)، صنعتی بهپاک (بهپاک) و تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.     

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------