آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

نماینده مجلس: ملاک پرداخت یارانه نباید محدود به درآمد شود



یارانه نقدی  ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که یارانه نقدی برخی خانوارهای متوسط و ضعیف در سال‌های گذشته به اشتباه قطع شده است، گفت: باید به شاخص‌ها و مولفه‌های پرداخت یارانه توجه کرد. 

روح الله متفکرآزاد روز یکشنبه در یک گفت وگوی خبری بر لزوم رسیدگی به مسائل خانوارها و افرادی که هنوز مشمول یارانه نقدی و معیشتی نیستند یا به اشتباه یارانه‌شان قطع شده است، تاکید کرد و افزود: درآمد فرزندان شاغل یک خانوار نباید منجر به قطع یارانه پدر و مادر بازنشسته خانواده با درآمد محدود شود.

 

وی بر ضرورت تقویت معیشت خانوارها تاکید کرد و گفت: در هر صورت یکی از ضرورت‌های اولویت‌دار جامعه بحث حل مشکلات اقتصادی خانوارهاست.

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر رشد تورم باعث شده حتی خانوارهایی با درآمد متوسط نیز برای تامین معیشت با مشکل روبه‌رو شوند.

 

متفکرآزاد خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت اقتصادی جامعه باید مجموعه سیاست‌های اقتصادی هماهنگ مورد توجه قرار بگیرد؛ به‌طور مثال اگر تدبیری برای هزینه تامین مسکن خانوارها اتخاذ و نرخ تورم در بخش‌های مختلف نیز مهار شود، سطح رفاه خانوار نیز ارتقا می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه میزان یارانه در سال‌های اخیر با توجه به رشد تورم بسیار کم ارزش شده و یارانه برخی خانوارهای دارای درآمد ضعیف و متوسط و حتی بدون درآمد، پرداخت نشده و حتی قطع شده است، افزود: ملاک پرداخت یارانه نباید محدود به درآمد شود، چراکه ممکن است برخی میلیاردها تومان دارایی و املاک داشته باشند و همچنان یارانه دریافت کنند، اما ممکن است به یک زوج کارمند و کارگر به دلیل دریافت ۲ حقوق، یارانه معیشتی و نقدی پرداخت نشود.

 

متفکرآزاد با اشاره به اینکه یارانه نقدی برخی خانوارهای متوسط و ضعیف در سال‌های گذشته به اشتباه قطع شده است، خاطرنشان کرد: باید به شاخص‌ها و مولفه‌های پرداخت یارانه توجه کرد؛ به‌طور مثال ممکن است فرزندان مجرد یک خانواده بعد از طی مراحل دشوار، شغلی با درآمد محدود داشته باشند، اما  شنیده می‌شود به دلیل محاسبه مجموع درآمد خانوار، حتی یارانه جزئی پدر و مادر خانوار که سرپرست خانواده محسوب می‌شوند، نیز قطع شده است. 

 

وی ادامه داد: از سازمان هدفمندی یارانه‌ها درخواست دارم در تقویت بانک‌های اطلاعاتی دقت بیشتری داشته باشد، چرا که حتی برخی از افراد جامعه هیچ درآمدی، حتی یارانه مختصر نیز ندارند، بنابراین سازمان‌های مسوول و مددکاری اجتماعی باید به این افراد کمک کنند تا حداقل یارانه نقدی و معیشتی دریافت کنند.

 

متفکرآزاد گفت: کمیسیون تلفیق مجلس، ثبت‌نام سرپرست خانوارهایی را که یارانه آنها قطع شده، در بودجه سال آینده امکان‌پذیر کرد و بر این اساس افراد مذکور می‌توانند به سامانه الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه و ثبت‌نام کنند تا بعد از بررسی مجدد، یارانه آنها برقرار شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------