آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

احتمال تغییر قیمت میوه شب عید/ دلایل افزایش قیمت تخم مرغ مشخص نیست



 قیمت میوه ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
رئیس جهاد کشاورزی استان تهران از بررسی دلایل افزایش قیمت تخم مرغ خبر داد و گفت: دلایل افزایش قیمت تخم مرغ مشخص نیست زیرا تولید به اندازه کافی است و شاید تنها سودجویی‌ها عامل این افزایش قیمت باشد.

به گزارش تسنیم سعید پازوکی رئیس جهاد کشاورزی استان تهران امروز در نشست خبری اظهار داشت: جهاد کشاورزی بر تولید و بازار کالاهای اساسی مرغ، شکر، برنج و گوشت قرمز که تاثیر مستقیمی در معیشت مردم دارد نظارت می کند.

 

وی با بیان اینکه سرانه مصرف مرغ در تهران برای هر نفر در سال 32 کیلوگرم است افزود: در 46 واحد تولیدی روزانه 40 تن مرغ در استان تهران تولید می‌شود و بخش زیادی از نیاز تهران از استان‌های همجوار نظیر مازنداران، گلستان، قزوین، سمنان و گیلان تامین می‌شود.

 

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: در استان تهران تعداد زیادی واحد قطعه بندی و توزیع مرغ وجود دارد و برای استان های دیگر نیز این محصول به صورت بسته بندی شده از تهران توزیع می شود. 

 

وی تصریح کرد: با همکاری استان های همجوار مرغ نیاز شب عید استان تهران نیز تامین می شود و مشکل خاص و حادی وجود ندارد؛ 14 هزار تن مرغ نیز در سردخانه ها وجود دارد که توسط شرکت پشتیبانی امور دام در مواقع مورد نیاز توزیع خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه سرانه مصرف تخم مرغ استان تهران 12 کیلوگرم در سال است، تصریح کرد: 64 واحد تولید کننده تخم مرغ در استان تهران وجود دارد که این واحد ها روزانه 260 تن تولید می‌کنند اما نیاز استان 480 تن است که  مابقی از سایر استان ها تامین می شود.

 

وی افزود:600 تن تخم مرغ آماده نیز برای تنظیم بازار تخم مرغ در نظر گرفته شده است و توزیع خواهد شد. 

 

پازوکی اظهار داشت: کمبودی در تولید تخم مرغ وجود ندارد و دلایل افزایش آن هنوز مشخص نیست شاید به خاطر سود جودیی ها باشد زیرا تولید به اندازه کافی وجود دارد کما آنکه وارادت نیز صورت می‌گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------