خزانه داری آمریکا: تحریم نفت روسیه بهای سوخت را به شدت افزایش می‌دهد| تحریم‌های روسیه دائمی نیستند



 صادرات نفت روسیه,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد که ممنوعیت کامل صادرات نفت روسیه موجب افزایش قابل توجه بهای سوخت در سراسر جهان خواهد شد. 

 به گزارش ایرنا از "سی ان ان"، یلن پنجشنبه شب در جلسه استماع به قانونگذاران آمریکایی گفت: مسئله مسدود کردن صادرات نفت از روسیه این است که بسیاری از کشورها، به ویژه در اروپا، به آن نفت وابستگی زیادی دارند و اگر صادرات نفت روسیه را ممنوع کنیم، احتمالاً شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در آمریکا و سایر نقاط جهان خواهیم بود. 

 

وزیر خزانه داری آمریکا تصریح کرد از آنجایی که تقاضا برای نفت به طور کلی ثابت است، محدودیت‌های بیش از حد در عرضه این محصول می‌تواند "تأثیر بسیار بزرگ بر قیمت" داشته باشد. 

 

وی تاکید کرد: در طراحی تحریم‌ها، ما می‌خواهیم حداکثر رنج ممکن را بر روسیه تحمیل کنیم و از سوی دیگر مراقب باشیم که سختی بی‌رویه بر آمریکایی‌ها و شرکایمان تحمیل نشود. 

 

بایدن خواستار اخراج روسیه از گروه ۲۰ است

یلن پنجشنبه شب در سخنرانی در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد، وی موضع آمریکا را برای سایر وزیران دارایی گروه ۲۰ روشن کرده است. 

 

وزیر خزانه داری آمریکا ادامه داد: بایدن به صراحت گفته است و من با او موافقم که شرایط برای روسیه در هیچ یک از مؤسسات مالی نمی‌تواند عادی باشد. 

 

وی خاطرنشان کرد: بایدن خواسته است که روسیه از گروه ۲۰ حذف شود و من به همکارانم در اندونزی گفته‌ام که در صورت حضور روس‌ها، در جلسات این گروه شرکت نخواهیم کرد. 

 

مقام آمریکایی: تحریم‌های روسیه دائمی نیستند

 یک مقام آمریکایی همزمان با اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه بر سر جنگ اوکراین مدعی شد: تحریم‌های روسیه دائمی نیستند و قابل بازگشت هستند.

 

به گزارش سی ان ان، این مقام آمریکایی که نامش بیان نشده است، درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه گفت: این یک واکنش منفی به اقدامات روسیه است بنابراین ما از ورود سرمایه، فناوری و استعدادها به روسیه جلوگیری می‌کنیم و هرچه اقدامات از سوی ولادیمیر پوتین افزایش یابد، گام‌های ما نیز تشدید می‌شوند. 

 

به گزارش سی ان ان، کاخ سفید به طور مشخص در مورد اقدامات لازم از سوی پوتین برای لغو تحریم‌ها توضیحی نداده است، اما این مقام آمریکایی گفت که در صورت «تغییر مسیر روسیه»، آمریکا تحریم‌ها را معکوس خواهد کرد. 

 

او ادامه داد: هیچ کدام از اینها دائمی نیست. تنها جنبه ماندگار زندگی‌هایی است که از بین رفته و او هرگز نمی‌تواند آن‌ها را برگرداند. اما تحریم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانیم به شرایط موجود پاسخ دهیم و اهرم‌هایی را برای دستیابی به نتیجه‌ای که به دنبال آن هستیم، ایجاد کنیم. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------