واریز یارانه‌ای به ارزش ۷۰۰۰ تومان



 یارانه‌,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی ساعت ۲۴ امروز (شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود؛ دولت می‌گوید ارزش این یارانه در حد ۷۰۰۰ تومان است. 

به گزارش ایسنا، مرحله‌ای در دیگر از یارانه‌های نقدی که شروع آن از آذرماه ۱۳۸۹ آغاز شده، بار دیگر در بیستم ماه به حساب یارانه‌بگیران واریز خواهد شد. مبلغ این یارانه در تمام این سال‌ها ثابت بوده و تغییری نداشته است. این در حالی است که اخیرا رئیس جمهوری اعلام کرده که ارزش یارانه نقدی در گذر زمان به ۷۰۰۰ تومان رسیده است.

 

حدود ۷۸ میلیون نفر در هر ماه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند که ماهانه حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومانی هزینه دارد و باید از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها تامین شود.

 

در کنار آن یارانه معیشتی ناشی از افزایش قیمت بنزین هم از سال ۱۳۹۸ برای بیش از ۶۰ میلیون نفر از یارانه بگیران در هر ماه پرداخت می‌شود که هزینه سالانه آن به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

 

با وجود اعلام‌هایی که دولت برای پرداخت هدفمند یارانه داشته و وعده یارانه جدید  ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومانی، همچنان روال قبلی پابرجاست و در ادامه، حذف ارز ۴۲۰۰ و منابع ناشی از آن است که می‌تواند جریان پرداخت یارانه‌ها را دستخوش تغییر کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------