آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

شاخص بورس همچنان بر مدار صعود



بورس ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت‌ماه) با ۹ هزار و ۱۵۰ ‌واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۵۲ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، بازار سهام امروز یکشنبه معاملات خود را در ادامه صعود شاخص بورس در روزهای گذشته با فضایی مثبت آغاز به کار کرد، به طوری که معامله گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۴ میلیارد و ۶۰۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۸۴ هزار و ۴۶ میلیارد ریال معامله کردند.

 

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت‌ماه) با ۹ هزار و ۱۵۰ ‌واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۵۲ هزار واحد ایستاد.

 

شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۶۹۲ واحد افزایش به ۴۲۹ هزار و ۱۱ واحد و شاخص قیمت با یک‌هزار و ۶۷۳ واحد رشد به ۲۶۶ ‌هزار و ۵۶۷ واحد رسید.

 

شاخص بازار اول، هفت‌هزار و ۹۷۷ واحد و شاخص بازار دوم ۱۴ هزار و ۴۸۱ واحد افزایش را ثبت کردند.

 

امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۴۱۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۹ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال و در ۶۷۷ هزار و ۹۰۷ نوبت معامله شد.

 

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک‌هزار و ۶۹۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک‌هزار و ۵۲۱ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۷۶۱ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۶۳۳ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۶۳۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۶۲۴ واحد و سایپا (خساپا) با ۴۴۲ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

 

در مقابل پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۷۱ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۲۳۹ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۲۱۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۲۱۷ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۱۳ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۶۲ واحد و نفت سپاهان (شسپا) با ۱۲۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سایپا (خساپا)، انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک)،  ایران‌خودرو (خودرو)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و پالایش نفت تهران (شتران) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۸۱ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۳۱ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۲۰۴ واحد رسید.

 

در این بازار سه میلیارد و ۱۹۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۴ هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۴۴ هزار و ۶۶۳ نوبت بود.

 

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، صنعتی مینو (غصینو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و پویا زرکان آق دره (فزر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

 

همچنین اعتباری ملل (وملل)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، برق و انرژی پیوند گستر (بپیوند)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)‌ تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------