چرا 35 هزار تومان از یارانه جدید کسر شده است؟



 یارانه ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
کسر 35 هزار تومان از یارانه هر فرد به علت وام کرونا/ احتمال اصلاح واریزی‌ها وجود دارد بر اساس اعلام بانک مرکزی، مبلغ ۳۵ هزار تومان از مبلغ یارانه هر فرد که وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کرده بود، توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها کسر شده است. 

به گزارش تسنیم، «مصطفی قمری وفا» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با بیان اینکه شب گذشته تمام کارهایی که باید طبق دستور رئیس جمهور اجرا می‌شد انجام شد، گفت: دیشب 10 دقیقه مانده به اتمام صحبت‌های رئیس جمهور، واریز یارانه‌ها آغاز شد.

 

وی افزود: تا ساعت 3 صبح تمام یارانه‌ها واریز شد به جز یک یا دو بانک که طبق اطلاع بانک مرکزی این دو بانک هم واریزی را انجام دادند، اما پیامک آن ساعت 5 ارسال شده است.

 

قمری وفا در پاسخ به سؤالی در مورد علت رقم متفاوت یارانه واریزی برای برخی افراد گفت: لیست یارانه‌ها از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها و به منظور پرداخت توسط شبکه بانکی به بانک مرکزی ارائه شده است. شب گذشته یک ناهماهنگی در این خصوص رخ داده بود که سخنگوی دولت با سازمان هدفمندی یارانه‌ها صحبت کردند تا اتفاقی که برای برخی از هم‌وطنان پیش آمده سریع‌تر رفع شود.

 

وی ادامه داد: اشکال این بود که سازمان هدفمندی یارانه‌ها به ازای هر نفر 35 هزار تومان مربوط به قسط آن یک میلیون تومان وامی که در دولت گذشته و به دلیل کرونا به برخی افراد داده شده بود را از یارانه‌ای که جدیداً پرداخت شده کسر کرده بود.

 

مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی همچنین گفت: واریز مبلغ کمک معیشتیِ یارانه‌ای به حساب سرپرستان خانوار، به پایان رسیده است و فقط دو بانک، ارسال پیام این واریز را انجام نداده بودند که این کار را از صبح آغاز کرده‌اند.

 

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی تأکید کرد: با توجه به پیگیری سخنگوی دولت قرار شد سازمان هدفمندی یارانه‌ها این مسئله را اصلاح کند و اگر قرار شد تا پرداخت مجددی انجام شود، لیست آن را در اختیار شبکه بانکی قرار دهند.

 

وی در خصوص بلوکه بودن یارانه واریزی نیز گفت: براساس پیامکی که برای هم‌وطنان ارسال شده مبلغ واریزی فعلاً و تا زمانی که دولت محترم اعلام کند، بلوکه باقی می‌ماند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------