آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

تلاش سناتورهای آمریکایی برای دائمی کردن تحریم های نفتی علیه ایران



مجلس سنای آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
لایحه جدید سنا در نظر دارد تا تحریم‌های انرژی ایران در سال ۱۹۹۶ را دائمی کند.

به گزارش مهر به نقل از نشریه آمریکایی الگماینز، یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکایی لایحه‌ای را ارائه کردند که تحریم‌های انرژی را که در سال ۱۹۹۶ علیه ایران اعمال شده بود، دائمی کنند.

 

حامیان دو حزبی قانون تحریم‌های ایران در بیانیه‌ای ادعا کردند که این لایحه به دلیل ادامه پیگیری ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و فعالیت‌های بدخواهانه در خاورمیانه که خطری برای اسرائیل، شرکای عرب آمریکا و ارتش آمریکا محسوب می‌شود، ضروری است.

 

پیش نویس این لایحه در ۲ آگوست توسط سن تیم اسکات تهیه شده و اسکات در بیانیه‌ای مدعی شد: «ایالات متحده، اسرائیل و شرکای عرب ما همچنان نگران تهدید احتمالی ایران هسته‌ای برای ثبات منطقه هستند. تحریم‌های آمریکا یک عامل بازدارنده ضروری علیه ایران است و به همین دلیل است که لایحه من سنگ بنای تحریم‌های ایران را دائمی خواهد کرد.»

 

این سناتور ضد ایرانی در بیانیه خود همچنین افزود: «این لایحه دو حزبی تضمین می‌کند که تحریم‌های آمریکا علیه ایران ادامه خواهد یافت، تحریم‌هایی که برای محدود کردن توانایی ایران بدلیل پیگیری سلاح‌ها و فناوری‌هایی که امنیت ملی ما و امنیت اسرائیل، قوی‌ترین شریک ما در منطقه را تهدید می‌کنند، مهم هستند.»

 

لایحه مذکور همچنین توسط دو لابی ضد ایرانی موسوم به آیپک و بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها حمایت شده است.

 

تحریم‌های تصویب شده در قانون تحریم‌های ایران (ISA) در سال ۱۹۹۶ به رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد تا تحریم‌های ثانویه بر بخش انرژی ایران اعمال کند. مفاد این تحریم‌ها نیز در طول سالهای گذشته گسترش یافته و سایر صنایع را نیز در بر می‌گیرد و شرکت‌هایی که این قانون را نقض می‌کنند، تحریم‌هایی نیز برای آنها اعمال می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------