آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش دو‌ مقام آمریکا به فوت مهسا امینی



مهسا امینی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
نماینده دولت آمریکا در امور ایران مرگ مهسا امینی بعد از جراحات وارد شده در بازداشت گشت ارشاد را «هولناک» توصیف کرد.

به گزارش بهارنیوز، رابرت مالی با انتشار توئیتی ضمن ابراز همدردی با خانواده مهسا امینی گفت ایران باید به نقض حقوق اساسی زنان و خشونت علیه آنها پایان دهد. وی سپس تاکید کرد کسانی که مسئول مرگ خانم امینی هستند، باید مورد بازخواست قرار گیرند.

 

جیک سالیوان «مشاور امنیت ملی آمریکا» هم در توییتی نوشت: از مرگ مهسا امینی 22 ساله که گفته می‌شود در بازداشت توسط پلیس اخلاق ایران مورد ضرب و شتم قرار گرفت، عمیقا نگران هستیم. مرگ او نابخشودنی است. ما همچنان مقامات ایرانی را در قبال این گونه موارد نقض حقوق بشر پاسخگو خواهیم دانست.

 

گفتنی اینکه، مهسا امینی، ۲۲ ساله، که همراه با خانواده‌، برای دیدار با خویشاوندان از سقز به تهران سفر کرده بود، به دست ماموران گشت ارشاد بازداشت شد و سه روز بعد «جمعه» در بیمارستان جان باخت. پلیس مدعی است که علت مرگ خانم امینی «سکته قلبی» بوده؛ این در حالی است که دست‌کم دو پزشک در روز پنج‌شنبه در شبکه‌های اجتماعی گفته بودند که با توجه به جراحات صورت مهسا امینی در بیمارستان و خونریزی از گوش او، عامل بستری شدن به هیچ وجه مشکل قلبی نبوده است. خبر مرگ مغزی مهسا امینی بر سر حجاب اجباری فضای مجازی فارسی‌زبان را در شوک فرو برده و موجی از خشم برانگیخته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------