آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

امیرعبداللهیان: آمریکایی‌ها با واقع‌بینی آخرین مواضع ایران را درک کنند



امیرعبداللهیان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: درک بهتری از موضوعات باقی مانده در برجام صورت گرفته است و انتظار داریم که آمریکایی‌ها با واقع‌بینی آخرین مواضع ایران را درک کنند و براساس منطق با آن‌ها مواجه شوند.

به گزارش فارس، ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز دوشنبه (11 مهرماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسه امروز که با حضور وزیر امور خارجه تشکیل شد، امیرعبداللهیان گزارشی درباره آخرین تحولات سیاسی و بین‌المللی از جمله پیرامون سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد. در این سفر آقای رئیسی با 13 رئیس دولت دیدار و گفت‌وگو کرده است، همچنین دو مقام ارشد بین‌المللی با رئیس‌جمهور ملاقات کرده‌اند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: براساس این گزارش، وزیر امور خارجه کشورمان 42 ملاقات سیاسی را انجام داده و از این جهت روند پیگیری‌ها و تحولات دیپلماتیک در این سفر دنبال شده است. جریان‌های کوچک ضد انقلاب برای تخریب این سفر در حوزه رسانه ناکام ماندند.

 

عمویی با بیان اینکه دستاوردهای این سفر در حوزه فعالیت دیپلماتیک کشور روشن است، افزود: رئیس‌جمهور و وزیر خارجه در این سفر درباره موضوعات دوجانبه و بین‌المللی گفت‌وگوهای جدی داشتند و در جهت پیشرفت مسائل سیاسی، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

وزارت خارجه پیگیر خشونت علیه نمایندگی‌های ایران در کشورهای دیگر/ 9 مورد خشونت علیه سفارتخانه‌های ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،  عنوان کرد: در جلسه امروز کمیسیون به مباحث سیاسی دیگر نیز پرداخته شد؛ در جریان تحرکات امنیتی که در چند روز گذشته در کشور شاهد هستیم، موارد تعرض به نمایندگی‌های ایران در خارج کشور نیز رخ داده است، لذا به جهت ضرورت دفاع کشورهای میزبان از اماکن دیپلماتیک به این موضوع مجدانه در کمیسیون پرداخته شد. متاسفانه در 9 مورد شاهد خشونت بودیم و در این موارد کمیسیون مطالبه جدی را داشت، وزارت خارجه از طریق مجاری بین‌المللی و طبق کنوانسیون وین اقدامات لازم را برای پیگیری موضوع از لحاظ حقوقی انجام داده است. براساس گزارش دریافتی اقدامات مهم و قابل پیگیری را وزارت خارجه برای مقابله با این اقدامات خرابکارانه که در جهت تخریب روابط ایران و کشورهای مختلف است، انجام داده است.

 

عمویی افزود: همین‌طور در جلسه امروز به آخرین روند مذاکرات احیای برجام نیز اشاره شد، طبق اظهارات امیرعبدالهیان ارتباط ما از طریق ارسال پیام با طرف‌های غربی برقرار است. ما از طریق واسطه اروپایی پیام‌های خود را به طرف آمریکایی ارسال می‌کنیم و مواضع آنها را دریافت می کنیم. وزیر خارجه اذعان دارد که «درک بهتری از موضوعات باقی مانده در برجام صورت گرفته است و انتظار داریم که آمریکایی‌ها با واقع‌بینی آخرین مواضع ایران را درک کنند و براساس منطق با آن‌ها مواجه شوند.» هرچند مواضع رسانه‌ای طرف‌های آمریکایی منفی است، اما در عمل شاهد هستیم که آن‌ها در روند مذاکرات نیاز خود را به کسب توافق با ایران اعلام می‌کنند.

 

آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا مطالبه جدی تهران است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه در مورد موضوع  باقر نمازی گفت‌وگو شد، قبلا هم تأکید شده بود آقای باقر نمازی دوره محکومیت خود را در ایران طی کرده و از زاویه انسانی با توجه به سن ایشان و بیماری که دارد،  طبق درخواست دبیرکل سازمان ملل با حُسن‌نیت شرایط را برای درمان وی و وضعیت جسمانی بهتری داشته باشند، فراهم کردیم و البته جمهوری اسلامی هم مطالبه‌ای دارد و زندانیان ایرانی که در آمریکا به ناحق برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه تحت شرایط خاص قرار گرفتند، باید آزاد شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------