آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

امدادگر بلژیکی در ایران به ۲۸ سال زندان محکوم شد



حکم حبس امدادگر بلژیکی در ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
قوه قضائیه یك امدادگر بلژیکی زندانی در ایران را به ۲۸ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش بهارنیوز، چند روز پیش دادگاه قانون اساسی بلژیک توافقنامه تبادل زندانی با ایران را معلق کرد. این توافق می‌توانست منجر به آزادی اسدالله اسدی شود.

 

یک سخنگوی خانواده این شهروند بلژیکی گفت که خانواده اولیویه واندکاستیل با شنیدن این خبر در وضعیت روحی بسیار وخیمی به سر می‌برد.

 

این امدادگر بلژیکی در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) در تهران  دستگیر شد. در بیانیه خانواده او، آمده است که اولیویه اکنون به مدت ۲۷۸ روز است که در یک سلول زیرزمینی بدون پنجره در انزوای کامل به سر می‌برد. دلایل محکومیت او هنوز مشخص نیست.

 

دادگاه قانون اساسی بلژیک روز ۱۷ آذر، توافقنامه تبادل زندانیان ایران و بلژیک را به حالت تعلیق درآورد. دولت بلژیک این معامله را تنها راه برای آزادی واندکاستیل می‌دانست.

 

ونسان ون کیکن‌بورن، وزیر دادگستری بلژیک، دستگیری این مرد را در اوایل ماه ژوئیه اعلام کرد. در آن زمان بحث بر سر توافقی با ایران بود که امکان تبادل اسرا را فراهم می‌کرد. دولت بروکسل استدلال کرد که توافق بحث‌برانگیز تنها راه برای آزادی این شهروند بلژیکی است.

 

در اوایل شهریورماه، خانواده اولیویه واندکاستیل از شرایط  حبس این مرد ۴۱ ساله انتقاد کرده و نسبت به آسیب "غیرقابل جبران" به سلامت وی هشدار داد.

 

سخنگوی خانواده واندکاستیل در پی اعلام محکومیت گفت: «آیا می‌توانید تصور کنید؟ در صورتی که راه‌حلی وجود نداشته باشد، او تا سال ۲۰۵۰ که تقریبا ۷۰ ساله خواهد شد، در زندان خواهد ماند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------